صادرات، ترانزیت و جابجایی کالا روی خط صعود

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۰:۳۴:۰۶
کد خبر: ۳۹۷۲۰۲
صادرات، ترانزیت و جابجایی کالا روی خط صعود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد 61 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا و افزایش 20 درصدی حجم جابجایی کانتینر در بزرگترین بندر تجاری کشور طی نخستین ماه سال اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اشاره به عملکرد بزرگترین بندر تجاری ایران طی ماه نخست سال 95 که با عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع 7 میلیون و 770 هزار و 804 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبن به مدت مشابه سال گذشته، رشد 61 درصدی داشته است .

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 5 میلیون و 339 هزار و 208تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد 93 درصدی و 2 میلیون و 431هزار و 596 تن با افزایش 19 درصدی به مواد نفتی اختصاص دارد.

ایدنی در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 2 میلیون و 281 هزار و 484 تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 72 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی صورت گرفته طی فروردین ماه سال جاری  را 369 هزار و 170 تن با رشد 13 درصدی عنوان کرد و گفت: در همین مدت، همچنین 2میلیون و 531 هزار و 854 تن از اینگونه کالاها از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شد.

ایدنی اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری، بیش از 73هزار تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 665 هزار و 284  تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ایدنی از واردات 364 هزار و 437 تن مواد نفتی از طریق این بندر طی فروردین ماه سال جاری به داخل کشور خبر داد و گفت: طی این مدت، 15 هزار و 517 تن انواع فرآورده های نفتی ترانزیت شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری 135 هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر 20 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: حجم کانتینرهای جابجا شده طی این مدت به ترتیب شامل  99 هزار TEU کانتینر پر و 36 هزار TEU کانتنیر خالی بوده است.

این مقام مسئول در پایان به پهلوگیری 306 فروند انواع شناور طی ماه نخست سال 95 اشاره کرد و افزود:  در این زمینه شاهد افزایش 7 درصدی در تردد شناورهای دریایی به بزرگترین بندر تجاری کشور بودیم.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با 2400 هکتار وسعت و 40 پست اسکله، از ظرفیت پذیرش سالانه حدد 90 میلیون تن کالا برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز