رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد:

برنامه های فرهنگی دادگستری استان هرمزگان در سال جاری پررنگ تر از همیشه عملیاتی

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۰:۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۹۸۷۶۰
برنامه های فرهنگی دادگستری استان هرمزگان در سال جاری پررنگ تر از همیشه عملیاتی
اولین جلسه شورای برنامه ­ریزی دادگستری استان هرمزگان در سال 1395به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری ،رئیس کل دادگستری استان و با حضور معاونین دادگستری استان به منظور پیگیری مصوبات جلسات قبلی و همچنین تدوین و تصویب برنامه­ عملیاتی سال 1395 دادگستری کل استان در محل سالن کنفرانس دادگستری کل استان هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین اکبری ،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پس از ارائه گزارشی از آمار عملکرد یکساله دادگستری استان ،با ابراز رضایتمندی از عملکرد  معاونت ها ،محاکم قضایی  و دادگستری شهرستان ها ی استان در سال گذشته خواستار تقویت  برنامه ریزی ،تلاش و نظارت بر  عملکرد ها به منظور  کاهش روند  اطاله دادرسی و آمار ورودی پرونده های قضایی در محاکم استان گردید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص لزوم تحقق عدالت آسان برای عموم مردم، خواستار تلاش هرچه بیشتر و پیگیری مستمر در شورای برنامه ریزی  به منظور دستیابی به این هدف در دادگستری کل استان هرمزگان گردید و در ادامه خاطرنشان نمود: ضروری است که  با تلاش و همت مضاعف، دسترسی آسان به عدالت ، کوتاه شدن فاصله صدور حکم تا اجرای احکام  و دیگر عوامل تأثیر گذار در ارتقاء بهره وری و جلب رضایت مردم محقق گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، تلاش در دستگاه قضایی و حرکت در جهت احقاق حقوق مردم و اجرا و بسط عدالت را  رسالتی خطیر و شایسته تقدیر قلمداد کرد و در ادامه  با تأکید  بر لزوم تسریع در روند رسیدگی ها و جلوگیری از اطاله دادرسی؛ افزود:خوشبختانه با اقدامات به عمل آمده، حجم پرونده های وارده  به دستگاه قضایی استان نسبت به سالیان گذشته  کاهش نسبی یافته است.

رئیس شورای برنامه ریزی دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور تسریع در روند رسیدگی ها در محاکم قضایی استان هرمزگان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، ضمن تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مباحث و اقدامات فرهنگی در دستگاه قضایی استان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست معزز قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران(دامت برکاته)  با اشاره به برنامه‌ ریزی های فرهنگی صورت گرفته در  دادگستری استان هرمزگان به منظور عملیاتی شدن   این برنامه ها در سال پیش رو،  از اجرای طرح‌های جدید فرهنگی و با تکیه بر مشارکت هر چه بیشتر مسئولان قضایی و معاونت های  دادگستری استان درسال جاری خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان با اعلام این مطلب که در سال 1394 تعداد پرونده های وارده به محاکم قضایی  استان هرمزگان42900 مورد بوده است؛ ابراز امیدواری نمود تا باتوجه به  برنامه ریزی  صورت گرفته در دادگستری استان هرمزگان  این میزان در سال 1395  به میزان 33000  پرونده کاهش یابد.

 حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه بیانات خود تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت پذیرفته از سوی دادگستری کل استان هرمزگان و بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه ، دادگستری استان هرمزگان نسبت به اکثر استانهای کشور در زمینه جرایم کیفری با کاهش ورودی پرونده به محاکم خود رو برو می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری،سلامت دستگاه قضایی را در گرو اجرای صحیح و دقیق قانون دانسته و در ادامه افزود: تسریع در جریان دادرسی و جلوگیری از اطاله رسیدگی ها، پیشگیری از وقوع جرم و توجه به استحکام و اتقان آراء قضایی از جمله موارد موثر در سلامت و کارامدی دستگاه قضایی می باشد و ابراز امیدواری نمود با تحقق هر چه بیشتر این ویژگی ها در دستگاه قضایی استان  نقض آراء  در مراحل تجدید نظر و رسیدگی مجدد به حداقل ممکن  برسد.

 در ادامه این نشست ،هر یک از  معاونین دادگستری کل استان هرمزگان،آمار ،اخبار و اطلاعات هر یک از معاونت های دادگستری استان را به سمع و نظر رئیس کل دادگستری و حاضرین در جلسه رسانده و گزارشی از حوزه های تحت سرپرستی خود ارائه نمودند .

  شایان ذکر است :در این جلسه بدواً مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری شد و به دنبال آن تعدادی از دستورات کاری جلسه از سوی دبیر شوراء مطرح و پس از طرح مباحث کارشناسی لازم ، حسب مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید و در نهایت ،این جلسه با تصویب مصوبات پیشنهادی از سوی اعضاء به کار خود پایان داد .

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان اعلام کرد: با موافقت ریاست معزز قوه قضائیه(دامت برکاته) به زودی دادگاه عمومی در بخش توکهور و هشت بندی شهرستان میناب افتتاح و آغاز به کار خواهد نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز