مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

احیای بازارچه های مرزی جهت افزایش اشتغال مرزنشینان ضروری است

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۹:۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۰۰۱۷۸
احیای بازارچه های مرزی جهت افزایش اشتغال مرزنشینان ضروری است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان بر ضرورت احیای بازارچه های مرزی جهت افزایش اشتغال مرزنشینان تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال، رونق کسب و کار و کاهش قاچاق کالا و افزایش درآمد مردم منطقه از مزایای بازارچه های مرزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در دیدار فرمانده مرزبانی استان افزود: با توجه به موقعیت استراتژیکی استان هرمزگان و مجاور بودن با کشورهای حوزه خلیج فارس، فعالیت بازارچه ها می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال جوانان و بالا بردن سطح رفاه عمومی مرزنشینان داشته باشد.

وی یکی از راهکارهای رونق بخشی بازارچه های مرزی را تشکیل تعاونی ها ذکر کرد و بیان داشت: با تشکیل و تقویت تعاونی های مرزنشین، زمینه مناسب برای کسب درآمد مردم فراهم می شود که این امر کاهش زمینه قاچاق کالا و به دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

سلیمی در ادامه به اختصاص 132 میلیارد تومان تسهیلات به بخش اشتغال استان اشاره و اضافه کرد: روستائیان و مناطق مرزی می توانند از این تسهیلات با سود کم استفاده کنند.

در این نشست سرهنگ "میرشمسی" فرمانده مرزبانی استان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، بر تعامل بیشتر در حوزه های اجتماعی فرهنگی و مباحث اقتصادی اعلام و تاثیری که عملکرد حوزه دریابانی در تولید و اشتغال کشور می تواند داشته باشد را بیان نمود. همچنین به لحاظ استفاده از نقطه نظرات کارشناسی حوزه خود، خواستار حضور و عضویت در کارگروه تخصصی اشتغال استان شد.

 

نظر شما