سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان؛

صنعت گردشگری توانایی‏ ها و قابلیت‏ های زیادی برای توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده دارد

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۸:۰۳:۲۶
کد خبر: ۴۰۱۳۹۳
صنعت گردشگری توانایی‏ ها و قابلیت‏ های زیادی برای توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده دارد
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: صنعت گردشگری توانایی ‏ها و قابلیت‏ های زیادی برای توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود دالمن در همایش گرامیداشت روز شوراها در جمع شوراها و دهیاران شهرستان سیریک، بیان داشت: از محل اعتبارات استانداری هرمزگان مبلغ سه میلیارد و پانصد و شصت میلیون ریال به دهیاری های شهرستان سیریک از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است که این اعتبارات برای اجرای طرح های عمرانی شامل بهسازی معابر ، احداث بوستان ، پارک و ساختمان دهیاری ها واگذار شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی سال جاری برای همه دهیاری ها و شوراها در سطح روستاها و شهرها در کنار اجرای طرح های عمرانی  توجه به طرح های گردشگری و تشویق و ترغیب  به ایجاد طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی دانست.

دالمن ابراز داشت: استان هرمزگان یکی از استان های با ظرفیت و دارای پتانسیل بسیار خوب اقتصادی و گردشگری است که از قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور برخوردار است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح نمود:انتقال مشکلات به مسئولین وظیفه اصلی شوراها نیست بلکه شوراها و دهیاران باید مسائل و مشکلات را به به خوبی تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از ظرفیتهای موجود منطقه کار و تولید را توسعه دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد در راستای ارائه خدمات به مردم در همه مناطق شهری و روستایی بویژه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم زیربناهای اصلی شامل آب ، برق ، راه ، تلفن و ... برای مردم فراهم و مهیا سازد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم شوراها و دهیاران شناسایی ظرفیت ها منطقه است اظهار داشت: شناخت خوب منطقه و محلی که در آن زندگی می کنیم باعث می شود در راستای توسعه و پیشرفت منطقه و کمک به رونق اقتصادی و اشتغالزایی مردم  موثر واقع شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و تاکید استاندار محترم برای اجرای طرح ها و برنامه های اثر گذار اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای امسال استان توجه ویژه به طرح های گردشگری بویژه در و نوار ساحلی و توسعه دریا محور است.

دالمن اذعان داشت: صنعت گردشگری از توانایی‏ها و قابلیت‏های زیادی برای توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برخوردار است این صنعت به واسطه ارتباط زیادی که با  دیگر فعالیت‏های اقتصادی دارد می تواند منافع قابل توجهی را برای کل اقتصاد فراهم آورد و رونق اقتصادی مناسبی برای مردم و منطقه فراهم سازد.  

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان اذعان داشت: شهرستان سیریک با توجه به پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوب و مستعدی که برخوردار است می تواند در طرح توسعه سواحل مکران که یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در شرق استان برای احیای رونق اقتصادی و اشتغالزایی است در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های گردشگری و تجاری و صنعتی استان هرمزگان تبدیل شود.

در پایان این همایش از  25 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ها و روستای شهرستان سیریک با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

همایش شوراها و دهیاران شهرستان سیریک با حضور دکتر دالمن سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری هرمزگان، مبارکی فرماندار سیریک ، ضرغامی مدیرکل امورروستایی و شوراها، بهاری مدیرکل امور شهری و شوراهاو جمعی کثیری از مدیران ادارات و نهادها و شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران شهرستان در سالن غدیر شهر بندر سیریک برگزار شد.

شهرستان سیریک دارای  دو بخش ، سه شهر ، 4 دهستان و 75 روستا می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز