مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس:

میزان استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در حال کاهش است

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۰۱۵۵۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: میزان استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به سرعت در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، مصطفی خادم در حاشیه بازدید از پروژه‌های فضای سبز شهرداری بندرعباس اظهار کرد: چالش کمبود آب برای آبیاری فضای سبز همواره در شهر بندرعباس وجود داشته و بالا بودن سطح آب شور در مناطق ساحلی، توسعه فضای سبز را سخت کرده است.

وی افزود: با اقدامات مناسبی که از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس صورت گرفته، میزان استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به سرعت در حال کاهش است و سعی کرده‌ایم تا با حفر چاه‌هایی با دسترسی مناسب نسبت به آبیاری فضای سبز اقدام کنیم.

خادم با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز فضای سبز آب است که به‌دنبال راه‌هایی برای غلبه بر کمبود آب برای فضای سبز شهری هستیم، خاطرنشان کرد: حفر چاه‌های جدید و بهسازی چاه‌های موجود در شهر بندرعباس که برای آبیاری فضای سبز انجام شده در اولویت برنامه‌های فضای سبز است.

وی از مردم بندرعباس نیز خواست تا به شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز کمک کنند و در این ارتباط گفت: تلاش در جهت حفظ و نگهداری و همچنین جلوگیری از تخریب، بهترین کمک شهروندان در این زمینه است.

این مقام مسئول ادامه داد: با نصب مخازن در مجاورت پارک‌ها و محوطه‌های سبز شهر بندرعباس، نسبت به کاهش تنش آبی این مناطق اقدام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: 3 چاه در بوستان نیلوفر، بوستان خلیج فارس و بوستان داماهی با دبی مناسب حفر شده و آب مورد نیاز بوستان‌های شهر بندرعباس از طریق این چاه‌ها تأمین می‌شود و یکی از اولویت‌های ما خروج پارک‌ها از چرخه آب شرب شهری بود که به تدریج در حال انجام است.

خادم بیان کرد: بندرعباس با کمبود فضای سبز شهری مواجه است و در قالب طرح‌هایی در مناطق و محلات مختلف در حال افزایش سرانه فضای سبز هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز