مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان :

توسعه منابع طبیعی بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۱:۳۷:۵۷
کد خبر: ۴۰۱۵۶۵
توسعه منابع طبیعی بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان این که در هرمزگان علاوه بر کم بودن میزان بارندگی ها میزان تبخیر نیز بالاتر از متوسط کشوری است گفت: در استان علاوه بر کم بودن میزان بارندگی ها میزان تبخیر نیز بالاتر از متوسط کشوری است و این مسئله روند کاهش منابع آبی را سرعت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امید ذاکری در کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بایستی به دنبال برقراری تعادل در استفاده از منابع طبیعی با نگاهی جامعه نگرانه و آینده نگرانه باشیم.

وی گفت: این کارگروه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با نظر به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی معظم له در این اداره کل تشکیل شد.وی تاکید کرد: امسال در زمینه مبارزه با زمین خواری، جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های ملی بیشتر تلاش می کنیم تا گام های موثری در جهت حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی با هدف جلب و افزایش مشارکت مردم برداریم.

امید ذاکری با اشاره به اینکه توسعه منابع طبیعی بستری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: با وجود محدودیت های طبیعی، استان هرمزگان از لحاظ منابع طبیعی در جایگاه خوبی قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان این کارگروه در خصوص مطالعه ، بررسی و اظهار نظردرخصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های 11 گانه ملی، تحویل گزارش از سازمان جهاد و پیگیری ورود اطلاعات به سامانه مربوطه تهیه نامه و تأمین اعتبار 50 درصدی پروژه های مشارکت مردمی و معافیت مالیاتی پروژه های با بیش از 30 درصد مشارکت مردمی، پیگیری وصول درآمدها حداکثر تا 6 ماهه اول سال، پیگیری تفاهم نامه های تنظیمی با سایر دستگاه ها و استفاده از توان دستگاه های دیگر در پیشبرد اهداف سازمانی مانند: استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج در امر حفاظت و صدور ابلاغیه و معرفی نماینده جهت پیگیری تفاهم نامه های تنظیمی با سایر دستگاهها مانند : تفاهم نامه حفاظت مشارکتی و... تصمیم گیری شد .

نظر شما