جانبازان ثبت احوال هرمزگان تجلیل شدند

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۰۹:۴۵:۵۰
کد خبر: ۴۰۶۰۶۳
جانبازان کارمند ثبت احوال هرمزگان با حضور مدیر کل این مجموعه و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همزمان به مناسب ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  مهدی عسکری‌زاده در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران شاغل در این مجموعه، ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت عباس (ع) پیرامون سیره این شخصیت‌ها در اسلام مباحثی را مطرح و اظهار داشت: صبر دارای مقامی عجیب است تا جایی که خداوند می‌فرماید من با صابرین هستم و به نوعی خودش را با با صابرین تقسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام جانباز مقام صبر خداوند است، اضافه کرد: نه تنها جانبازان خود، کوه‌هایی از صبر به حساب می‌آیند بلکه خانواده آنها نیز در صبوری به عنوان الگوهای منحصربه‌فرد به شمار می‌روند که آنها نیز باید مورد تقدیر و تفقد همیشگی قرار گیرند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان تصریح کرد: معرفی و تکریم جانبازان به نوعی معرفی اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین فرصتی برای گذر از غفلت‌هاست.

 عسکری‌زاده با بیان اینکه جانبازان در حقیقت بصیران عاشق هستند، یادآور شد: جانبازی و ایثارگری نقطه مقابل دنیاطلبی است.

وی گفت: وقتی جانبازان و ایثارگران را در جلوی چشمان خود می‌بینیم، غصه از آنجا شروع می‌شود که عده ای که در زمان نواخته شدن شیپور جنگ به کنج خانه های خود خزیدند، امروز میگویند که چرا جنگ کردیم.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از ایثارگران و جانبازان شاغل در این سازمان، گفت: امنیت امروز جامعه در سایه مجاهدت جانبازان و ایثارگران به دست آمده است.

پاکدامن مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز در ادامه ضمن تبریک مناسبت‌های ماه شعبان و تقدیر از مسئولان اداره کل ثبت احوال هرمزگان گفت: ملاک‌های حضرت عباس (ع)، را که می‌بینی متوجه می‌شوی که وی در پیروی از منویات امام زمان خود پیشرو و مطیع بوده است و این علقه را می‌توان امروز در جانبازان و ایثارگران جمهوری اسلامی مشاهده کرده که گوش به فرمان رهبر خود بوده و هستند.

وی با بیان اینکه لحظه‌های نبرد در دفاع مقدس بسیار سخت بود، افزود: عزیزان ما برای اهدا رفتند نه اخذ، و در این راه عده‌ای حتی اعضا بدن و سلامت خود را با جان و دل تقدیم کردند.

پاکدامن اضافه کرد: خداوند در این راه به عده‌ای شهادت اهدا و عده‌ای را نیز جانباز کرد تا بتوانند امر پیام‌رسانی و انتقال واقعیات دلاورمردی‌های صحنه جنگ را برای نسل‌های آینده بازگو کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان یادآور شد: ایثارگران انقلاب اسلامی وظیفه برافراشته نگه داشتن پرچمی را دارند که حضرت عباس (ع) در صحرای کربلا و عاشورا بلند کرد و از این رو باید قدر خود و جایگاهشان را بدانند.

پاکدامن با بیان اینکه امروز نسل‌های بعد از جنگ تشنه شنیدن وقایع و حقایق جنگ هستند، اضافه کرد: این وظیفه بر عهده ایثارگران و جانبازان عزیز گمارده شده است.

وی گفت: جنگ هنوز و در میادینی دیگر و جدید ادامه دارد، کما اینکه امروز جوانان این مرز و بوم جانانه در دفاع از حرم به میدان رفته و دین خود را به جامعه مسلمین ادا کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز