محرومیت‌زدایی در حوزه درمان از اولویت‌های بسیج پزشکی است

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۱:۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۰۶۱۲۵
محرومیت‌زدایی در حوزه درمان از اولویت‌های بسیج پزشکی است
جانشین بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان گفت: محرومیت‌زدایی در حوزه درمان به خصوص در مناطق کمتر برخوردار هرمزگان اولویت بسیج پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، موسی رنجبری اظهار کرد: جامعه پزشکی استان هرمزگان بالغ بر 6 هزار نفر است که ظرفیت بزرگی برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی از استان در زمینه درمانی هستند.

وی افزود: 50 درصد از جمعیت 6 هزار نفری جامعه پزشکی استان هرمزگان عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و از اهداف مهم آینده ما جذب هر چه بیشتر در این بخش است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان اضافه کرد: 60 درصد اعضای جامعه بسیج پزشکی استان را خواهران و 40 درصد را برادران تشکیل می‌دهند که در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی فعالیت دارند.

رنجبری ادامه داد: اقدامات شاخص این سازمان در طول سال‌‌های اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی بوده که با اعزام تیم‌های پزشکی مختلف از جمله پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف به سراسر مناطق کمتر برخوردار استان اعزام شده‌اند تا میزان دسترسی مردم به خدمات تخصصی و فوق تخصصی را افزایش دهند.

وی ایجاد بیمارستان‌های صحرایی را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان هرمزگان برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف بعدی این جامعه، ساماندهی نیازهای بحرانی و اضطراری مردم است تا بتوانیم با تمرکز بر آنها، نسبت به سالم‌سازی جامعه و رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

جانشین بسیج جامعه پزشکی هرمزگان تاکید کرد: گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه پزشکی استان ضرورتی ویژه است که در قالب بسیج جامعه پزشکی به دنبال تحقق آن هستیم و برای تحقق هر چه بیشتر آن گروه‌هایی را در قالب حلقه‌های صالحین و اردوهایی به مناطق جنگی و زیارتی اعزام می‌کنیم.

رنجبری گفت: همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری‌ و بخشداری‌های سراسر استان که تیم ویژه درمانی به آنها اعزام می‌شود، داریم و امیدواریم بتوانیم بر میزان و حجم ارائه خدمات در این بخش‌ها بیفزاییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز