ژاپن از طریق جایکا در طرح های گردشگری و زیرساختی قشم سرمایه گذاری می کند

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۸:۵۹:۴۵
کد خبر: ۴۰۸۰۰۵
ژاپن از طریق جایکا در طرح های گردشگری و زیرساختی قشم سرمایه گذاری می کند
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه گذاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در طرح های صنعت گردشگری و زیرساختی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، میثم رفیع پرهیزکار با بیان این مطلب گفت: مدیران ارشد جایکا در نشست روز گذشته با هئیت اعزامی سازمان منطقه آزاد قشم، نسبت به سرمایه گذرای در بخش های مختلف اقتصادی این جزیره ابراز علاقه کردند.

وی با اشاره به برنامه آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برای بازنگری در طرح جامع توسعه پایدار قشم، افزود: توسعه همه جانبه جزیره براساس بازنگری طرح جامع این منطقه توسط مدیران جایکا در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این نشست درزمینه ارتقای جایگاه گردشگری جزیره قشم با توجه به ظرفیت های فراوان این صنعت بحث های طولانی بین طرفین انجام شد.

به گفته وی، برای ایفای نقش منطقه آزاد قشم در اقتصاد مقاومتی اعلام شده ازسوی رهبر معظم انقلاب به جذب سرمایه و اجرای طرح های درآمد زا و اشتغال آفرین در جزیره قشم نیاز داریم و فعالان اقتصادی ژاپن می توانند نقش موثری در این فرایند ایفا کنند.

رفیع پرهیزکارگفت: از آنجا که مدیران ارشد جایکا بر انتقال دانش خود به قشم تاکید دارند با این همکاری می توان قشم را به جزیره اکو با هدف توسعه پایدار برای جوامع محلی با نگاه ویژه به محیط زیست تبدیل کرد.

 وی ادامه داد: مطالعات آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در قشم حول چهار بخش مهم گردشگری، شیلات، فاضلاب و مدیریت پسماند جامد با نگاه ویژه به حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرای طرح جایکا در قشم، شاهد افزایش درآمد خانواده های روستایی از برنامه اکوتوریسم، بهبود موقعیت اجتماعی زنان در جوامع از طریق مشارکت در فعالیت های اقتصادی، کاهش اثرات منفی اکوتوریسم بر روی محیط زیست قشم به ویژه جنگل های حرا و کاهش اثرات منفی ناشی از توسعه صنعت و افزایش جمعیت در تولید پسماند جامد و فاضلاب در سطح جزیره خواهیم بود.

وی یادآور شد: آموزش جوامع محلی با هدف ارزیابی سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه، آشنایی جوامع محلی با نحوه ی بکارگیری این سرمایه ها به طور پایدار با هدف توسعه همه جانبه در طرح های پایلوت، بازاریابی در حوزه های زیرساختی، گردشگری و شیلات جهت تسریع در ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز به عنوان وظایف جایکا در همکاری ها با قشم در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، عزت کمال زاده فرماندار شهرستان قشم نیز که به دعوت جایکا به ژاپن سفر کرده است، در دیدار معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و چند تن از مدیران این سازمان با مدیران ارشد جایکا که با هدف بررسی راه های همکاری دو جانبه برگزار شده بود، حضور داشت.

نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) از زمستان سال 94 با پشتوانه مالی سازمان های جهانی و استقرار رسمی در منطقه آزاد قشم تحقیقات وسیع خود را در زمینه های یاد شده در جزیره قشم آغاز کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز