باهدف ریشه‌کنی بی‌سوادی:

کارگروه آموزش اولیاء بی‌سواد در مدارس تشکیل می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۰:۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۰۹۰۱۷
کارگروه آموزش اولیاء بی‌سواد در مدارس تشکیل می‌شود
رئیس اداره سوادآموزی ناحیه یک بندرعباس از تشکیل کارگروه آموزش اولیاء بی‌سواد متشکل از عوامل اجرایی آموزشگاه، معلمان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان در مدارس این ناحیه آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نجمه قنبر نیا با اشاره به اینکه درصد بالایی از بی‌سوادان در بین اولیاء دانش آموزان هستند، اظهار داشت: برای کاهش و ریشه‌کنی بی‌سوادی، در سال جاری آموزش اولیاء بی‌سواد در اولویت کاری نهضت سوادآموزی قرارگرفته است.

وی افزود: با توجه به نقش، ظرفیت و امکانات مدرسه و همچنین برای تحقق اهداف سوادآموزی برای آموزش اولیاء بی‌سواد، کارگروهی متشکل از عوامل اجرایی مدارس، معلمان، دانش آموزان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان تشکیل می‌گردد.

قنبر نیا، بهره‌گیری از نقش دانش آموزان در شناسایی و جذب اولیاء، تقویت نظارت و بهبود کیفیت آموزشی و شتاب بخشی بر اجرای برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه سوادآموزی در مدارس نام برد.

این مسئول شیوه آموزش خودآموز را برای اولیایی که فرصت و یا امکان حضور در کلاس‌های درس را ندارند، توصیه و اضافه کرد: در این روش فرد بی‌سواد در محل زندگی و یا کار خود با استفاده از کتاب‌های پودمانی و به کمک یکی از اعضای باسواد خانواده و یا نزدیکان به آموزش سواد اقدام می‌کند.

قنبر نیا تصریح کرد: درروش آموزش خودآموز، سوادآموز کل سرانه تمام‌شده قبولی سوادآموزی که مبلغ 698 هزار تومان است به‌صورت هدیه دریافت می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز