مدیرآموزش وپرورش شهرستان میناب:

باید آسیبهای اجتماعی جدید را شناخت و راههای مقابله با آن را آموخت

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۸:۲۶:۰۰
کد خبر: ۴۰۹۹۳۹
باید آسیبهای اجتماعی جدید را شناخت و راههای مقابله با آن را آموخت
مدیرآموزش وپرورش شهرستان میناب دراولین جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سال 95 گفت: باید آسیبهای اجتماعی جدید را شناخت و راههای مقابله با آن را به دانش اموزان و اولیاءآموخت و زمینه را برای کم کردن این آسیبها فراهم کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان میناب،اولین جلسه کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در محل دفتر کار مدیر آموزش وپرورش شهرستان با حضورعلی اسلامی مدیرآموزش پرورش، معاونین، اعضای ستادی و کارشناسان مرکز بهداشت برگزار شد.

علی اسلامی گفت: باید آسیبهای جدید را شناخت و راههای مقابله با آن را به دانش اموزان و اولیاءآموخت و زمینه را برای کم کردن این آسیبها فراهم نمود.

وی همچنین سخنانی را درباره تهدید انواع آسیب های اجتماعی به دانش آموزان و خانواده های آنان عنوان کرد و اظهار داشت : شرایط کشور درحوزه آسیب‌های اجتماعی بگونه‌ای است که از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باید برای افزایش سواد اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد، بدون شک یکی از بهترین ظرفیت‌ها آموزش و پرورش است و بر تشکیل جلسات منظم و ماهانه و شناسایی مناطق پرخطر و آسیب پذیر تاکید نمود.

اسلامی تصریح کرد:  اولیاء مدرسه، اولیاء دانش آموزان(والدین) و دانش آموزان از عوامل موثر درپیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند. چرا که بیشترین ارتباط هر دانش آموز با این سه گروه است. با انتقال درست اطلاعات به این گروهها بدون شک بیشترین تاثیر را دربالابردن سلامت روانی و اجتماعی خواهد داشت.

تهیه نقشه مناطق آسیب پذیر ، تشکیل کارگاههای آموزشی طرح مراقبت از خود برای تمام دانش آموزان و نیز هماهنگی با مدرسین ،استفاده از ظرفیتهای سایر نهادها و ارگانهای دولتی از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود .

در همین راستا اعضای حاضردر جلسه نیز به بیان آسیبهای موجود در مدارس و محیط دانش آموزان پرداختند و برای مقابله با این آسیبها به چاره جویی و ارائه راهکار مناسب پرداختند.

در حاشیه این جلسه محمد ذاکری معاون پرورشی آموزش وپرورش میناب خاطر نشان کرد:20هزار برشور دربین دانش آموزان،4هزار برشور دربین همکاران فرهنگی با موضوعیت آسیبهای اجتماعی توزیع شده است.ونمایشگاههای عکس آسیبهای اجتماعی  بین یک هفته تا ده روز در مدارس متوسطه اول و دوم به صورت بسته های 22 و 500عددی دایر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز