مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در جمع فعالان کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی مطرح کرد:

عزم تامین اجتماعی هرمزگان برای همگرایی و تعامل بیشتر با شرکای اجتماعی

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۹:۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۰۹۹۷۷
عزم تامین اجتماعی هرمزگان برای همگرایی و تعامل بیشتر با شرکای اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: تلاش این اداره کل برای تحقق اهداف سازمان تامین اجتماعی، همواره داشتن تعامل با تشکل های صنفی و شرکای اجتماعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سید فاضل حیدری بلوکی" که در نشست مشترک معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با نمایندگان تشکل های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان سخن می گفت، اظهار داشت : برگزاری همایش کارفرمایان نمونه استان، گرامیداشت روز بازنشستگان، حضور نماینده تامین اجتماعی در مجمع عمومی صنفی استان، پنج نشست مشترک با تشکل های کارگری در منطقه صنعتی غرب بندرعباس، اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و .. به عنوان بخشی از عملکرد این اداره در سال گذشته به منظور ایجاد تعامل بیشتر با شرکای اجتماعی بوده است.

حیدری همچنین به اخذ مجوز راه اندازی هیات های تجدید نظر تشخیص مطالبات برای نخستین بار در استان و برگزاری نخستین جلسه آن طی سال جاری به منظور پیگیری و رسیدگی به اعتراضات بیمه ای کارفرمایان تا سقف 75 میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: تا پیش از این پرونده ها در تهران بررسی و رسیدگی می شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان حضور فعال کارشناسان این سازمان در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری هرمزگان را نیز به عنوان اقدامی اثرگذار و مهم به منظور تلاش مجموعه تامین اجتماعی برای رفع دغدغه های شرکای اجتماعی خود قلمداد کرد.

وی همچنین از اجرای طرح لیست های اینترنتی پرداخت حق بیمه با موفقیت 95 درصدی  و جلوگیری از 50 هزار بار مراجعه در سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح، ابلاغ الکترونیکی به کارفرمایان نیز با تحت پوشش قرار دادن 45 درصد از کارگاه های مشمول در استان اجرایی شد.

حیدری در ادامه به برخی طرح های در دست اجرای طی سال جاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای بخشنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی آغاز شده و همچنین طرح بازرسی هوشمند از کارگاه ها به صورت آزمایشی در بندرعباس و از اوایل تابستان امسال اجرایی می شود.

این مقام مسئول از پرداخت متمرکز مستمری ها  طی خردادماه امسال به منظور جلوگیری از تاخیر پرداخت حقوق نیز به عنوان اقدامی دیگر در راستای رفاه حال بازنشستگان و کاهش نارضایتی آنان نیز سخن گفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح الکترونیکی شدن پرونده ها نیز در دستور کار است که اجرای آن پیامدهای مثبتی همچون تحول در روند فعالیت شعب، کاهش مراجعات حضوری، حذف ایستگاه های زائد و تسریع خدمات رسانی به مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

وی از برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته به منظور گسترش شعب اقماری، افزایش تعداد کارگزاری ها و اخذ مجوز برای راه اندازی شعبه 4 تامین اجتماعی در بندر شهید رجایی برای خدمات دهی به 50 هزار نفر در منطقه صنعتی غرب بندرعباس خبر داد.

حیدری بلوکی همچنین از اجرای طرح شناسه و شماره بیمه بین المللی بیمه شدگان در استان هرمزگان به عنوان یکی دیگر از برنامه های سال جاری نام برد که طی ماه های آینده عملیاتی می شود.

در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان تشکل های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

"مهران نجاتی" رییس شورای شهر بندرعباس و رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل هرمزگان از برگزاری جلسات مشورتی اداره کل تامین اجتماعی با شرکای اجتماعی تقدیر و تشکر کردو چند مورد از مشکلات کارفرمایان در مباحث بیمه ای را مطرح نمود.

"عبدالمجید جلالی" رییس اتاق اصناف بندرعباس نیز طی سخنانی راه اندازی شعبه 3 تامین اجتماعی در بندرعباس که ویژه اصناف و بازاریان است، را اقدامی ارزنده دانست.

"جوادی" رییس خانه کشاورز استان هرمزگان بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به امکانات و فضاهای بیمارستانی و مراکز درمانی تاکید کرد و خواستار ایجاد رفاه بیشتر برای بیماران شد.

وی همچنین پیشنهاد داد که بیمارستان خلیج فارس بندرعباس به شکل هیات امنایی اداره شود و در مناطق روستایی هم درمانگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی راه اندازی شود.

"محمد امین صباغ زاده" رییس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز ضمن تقدیر از همراهی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان با پارلمان بخش خصوصی، خواستار فراهم شدن شرایط مساعد برای رونق گرفتن فضای کسب و کار در استان شد.

"کمالی" به نمایندگی از کانون های شهرستانی بازنشستگان پیشنهاداتی را در خصوص تجلیل از فرزندان موفق بازنشستگان و بهره مندی فرزندان بیکار از آموزش های مهارتی و دوره های آموزشی پارک علم فناوری، انعقاد تفاهمنامه با مراکز فرهنگی و گردشگری همچون سینماها، هتل ها و .... را مطرح کرد.

"جاشویی" رییس کانون کارگران بازنشسته بندرعباس و حومه نیز به لزوم رفع مشکلات مربوط به بیمه های تکمیلی اشاره کرد.

"روشن روان" رئیس کانون بازنشستگان بندرلنگه نیز خواستار رسیدگی و توجه به درخواستهای کمک هزینه رهن و اجاره محل کانون ها شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز