در جلسه شورای دستگاههای نظارتی استان با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مقرر شد؛

رسیدگی فوری به مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب درگهان قشم

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۱:۵۱
کد خبر: ۴۱۱۹۱۱
رسیدگی فوری به مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب درگهان قشم
شورای دستگاه های نظارتی استان هرمزگان با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد و اعضای این شورا در زمینه دفع آب های سطحی و فاضلاب شهر درگهان تصمیم گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اعضای شرکت کننده در این نشست نسبت به  رسیدگی فوری در راستای رفع مشکل آب های سطحی و فاضلاب شهر درگهان که به عنوان یکی از شهرهای تجاری ایران همه روزه میزبان جمعی از مردم سراسر کشور است، اتفاق نظر داشتند.

در این جلسه مقرر شد، شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم نشستی را در زمینه نحوه همکاری جهت دفع آب های سطحی و فاضلاب شهر درگهان برگزار و نسبت به اجرای این مهم اقدام نمایند.

مردم شهر درگهان همه ساله با شروع فصل تابستان با مشکل آب های راکد سطحی مواجه هستند که این اتفاق باعث انتشار آلودگی و بوی تعفن در این شهر می شود، انتظار می رود با تعامل ایجاد شده بین مدیران استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم هرچه زودتر برنامه مدونی برای رفع این معظل اندیشیده و عملیاتی گردد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور اعضاء شورای دستگاه های نظارتی استان هرمزگان متشکل از مدیرکل اطلاعات، رئیس دیوان محاسبات ، رئیس سازمان بازرسی،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، دادستان شهرستان بندرعباس و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر درگهان در دفتر سازمان بازرسی استان هرمزگان در شهر بندرعباس تشکیل شد.

در علم مهندسی آب، به جمع آوری آب های سطحی زهکشی می گویند. در ایران احداث اولین شبکه‌ نوین آبیاری و زهکشی در دهه ۱۳۱۰ در جنوب کشور صورت گرفت و اولین زهکش روباز با استفاده از ماشین در حوالی سال ۱۳۳۵ در شاوور خوزستان ساخته شد.

طی سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ اولین شبکه زهکشی زیرزمینی با استفاده از لوله‌های سفالی در دانشکده کشاورزی دانشگاه جندی شاپور (شهید چمران) واقع در ملّاثانی (رامین) اهواز در وسعتی حدود ۵۰۰ هکتار با نیروی کارگری به اجرا در آمد. در همین سال‌ها بود که اولین ماشین زهکشی وارد کشور شد و  اولین طرح بزرگ زهکشی به وسعت ۱۱۰۰۰ هکتار در هفت تپه به اجرا درآمد. سپس زهکشی اراضی شرکت کشت و صنعت کارون و همزمان با آن زهکشی اراضی آبخور سد وشمگیر در گرگان آغاز شد. دشت‌های مغان، دالکی در بوشهر، زابل، میان‌آب، بهبهان، طرح‌های هفت‌گانه توسعه نیشکر در خوزستان از جمله طرح‌های بزرگ دیگری هستند که اجرای آنها به اتمام رسیده است.

نظر شما