مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رونق ۳۵ درصدی عملیات جابجایی محموله های بازرگانی دربندرشهید رجایی

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۰:۴۶:۴۳
کد خبر: ۴۱۲۰۲۱
رونق ۳۵ درصدی عملیات جابجایی محموله های بازرگانی دربندرشهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ثبت 13 میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا و رونق 35 درصدی عملیات جابجایی محموله های بازرگانی در بندر شهید رجایی طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ابتدای فرورین تا ابتدای خرداد ماه سال 95 اظهار داشت: طی مدت یاد شده، در مجموع 12میلیون و 944 هزار و 591 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 7 میلیون و 990 هزار و 591 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 4 میلیون و 954 هزار و 162 تن اختصاص به مواد نفتی دارد.

افزایش 95 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 5 میلیون و 574 هزار و 34 تن اعلام کرد که 95 درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش بوده است.

وی افزود: در همین مدت، همچنین بیش از یک میلیون و 248هزار تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 26 درصدی را نشان می دهد.

ایدنی همچنین حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی دو ماه نخست سال جاری را 732 هزار و 985 تن اعلام کرد و افزود: در این بخش، رشد 16 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید. 

ترانشیب 214 هزار تن کالای غیرنفتی

وی از کابوتاژ بیش از 28 هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ 214 هزار و 953 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

رشد 65 درصدی صادرات کالاهای نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود از رشد 65 درصدی صادرات مواد نفتی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: یک میلیون و 459 هزار و 429 تن مواد نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.

به گفته ایدنی، طی مدت یاد شده، 732 هزار و 971 تن مواد نفتی طی این مدت از طریق این بندر به داخل کشور وارد و 41 هزار و 641 تن از این گونه کالاها نیز ترانزیت شده است.

وی بیان کرد: طی مدت یاد شده، کابوتاژ بیش از دو میلیون و 720 هزار تن کالای نفتی در این بندر به ثبت رسید.

رونق 20 درصدی جابجایی کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از تخلیه و بارگیری 303 هزار و 399 TEU کانتینر  و رشد 20 درصدی حجم این عملیات در پیشرفته ترین بندرکانتیتری کشور طی دو ماهه سال جاری، خبر داد.

وی با اعلام این مطلب که بزرگترین بندر تجاری ایران طی سال جاری میزبان بالغ بر 674 فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 درصدی داشته که از کل شناور ورودی به بندر شهید رجایی، 529 فروند بالای هزار تن وزن داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز