استاندار هرمزگان در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان:

باید به سمتی برویم که اقتصاد ما آسیب پذیر نباشد

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۷:۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۱۲۳۶۶
باید به سمتی برویم که اقتصاد ما آسیب پذیر نباشد
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان باید ظرفیت های مغفول را برای تحقق اقتصاد مقاومتی شناسایی کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با بیان اینکه دولت در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی طرح ها و پروژه هایی را مصوب کرده و برش استانی آن هم تهیه شده است، عنوان کرد: در استان هرمزگان باید ظرفیت های مغفول را برای تحقق اقتصاد مقاومتی شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: دولت به دستگاه های اجرایی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه داده است که باید اجرایی شود.

استاندار هرمزگان افزود: باید ایجاد اشتغال داشته باشیم و به سمت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین مردمی کردن اقتصاد برویم.

جادری با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که اقتصاد ما آسیب پذیر نباشد، تصریح کرد: در این خصوص باید تولید را افزایش دهیم همان گونه که امروز در تولید گندم در حال خودکفا شدن هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق است و برای مبارزه نیاز است لوازم آن را نیز داشته باشیم و همچنین با برنامه درست با قاچاق مبارزه کنیم نه اینکه برویم در خانه مردم و با آنها درگیر شویم، بلکه همان گونه که با برنامه مناسب قاچاق سوخت با افزایش کنترل و نظارت بر جایگاه های عرضه سوخت، کاهش یافت در دیگر موارد نیز برنامه درستی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به برخی ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: در هرمزگان دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب روان آب وجود دارد که یک میلیارد متر مکعب آن آب شور است و نزدیک به 600 تا 700 میلیون مترمکعب روان آب شیرین به دریا می ریزد که باید با مطالعه درست و استفاده از ظرفیت مردم در آبخیزداری و آبخوان داری این روان آب ها را کنترل و از آن استفاده کرد.

جادری خاطرنشان کرد: همچنین 55 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که اگر بخشی از این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین باید از شیوه های آبیاری های نوین و تحت فشار به جای شیوه های قدیمی آبیاری در کشاورزی استفاده شود که با این کار می توانیم ضمن جلوگیری از هدررفت آب، بهره وری بیشتری در این بخش داشته باشیم.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد اقتصاد و برنامه های کشور اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نقشه راه حرکت اقتصاد کشور را تعیین کرده اند و اقتصاد مقاومتی موضوع استراتژیک و پراهمیت نظام جمهوری اسلامی است.

صالح دریانورد ادامه داد: مدیران باید اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی را پایش کنند و بازخورد و نتیجه این اقدامات در سطح کشور نیز رصد می شود که احصا و اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی باید در این راستا انجام شود.

وی افزود: کار اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است و باید همه دستگاه های اجرایی در آن مشارکت داشته باشند تا اقتصاد قوام بگیرد و آثار خوبی را برای مردم به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان تصریح کرد: محور اقتصاد مقاومتی به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی و به دست آوردن رشد اقتصادی هدف گذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز