معاون استاندار در همایش دهیاران شهرستان میناب

دهیاران در خط مقدم ارتباط بین مردم و مسولین قرار دارند.

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۰۸:۴۲:۲۴
کد خبر: ۴۱۲۳۹۹
دهیاران در خط مقدم ارتباط بین مردم و مسولین قرار دارند.
ابوذر مهدی نخعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در همایش دهیاران شهرستان میناب گفت: دهیاران دارای وظایف خطیری در جامعه هستند و در خط مقدم ارتباط بین مردم و مسولین قرار دارند

به گزارش خبرگزاری برنا در میناب، با بیان اینکه : روستائیان سرمایه ارزشمند کشور در عرصه ای مختلف اجتماعی و تولید قرار دادند و شایسته بهره مندی از خدمات و امکانات مناسب می باشند.

فرماندار ویژه شهرستان میناب با عنوان اینکه : ارتباط بی واسطه با مردم یک ظرفیت مناسب و یک حسن برای دهیاران است که بایستی از این ظرفیت برای بالابردن مشارکت عمومی در اجرای برنامه های دولت بکار گرفته شود.

نخعی دهیاران و شوراهای اسلامی را تبیین کنندگان برنامه های دولت و نظام برای مردم دانست که بایستی با برنامه و درایت اقدامامات سازنده ای را با مشارکت مردم در سطح روستاها انجام دهند و دستاوردهای دولت را به خوبی تشریح نمایند و جلوی عوام فریبی و اقداماتی که با تخریب و سیاه نمایی عملکرد دولت و دستاوردهای نظام همراه است گرفته شود.

نماینده عالی دولت ، دید باز و جلوگیری از ایجاد فضای جناحی  در روستا ها را از ویژگی های دهیاران دانست و خاطر نشان ساخت: همه مسئولان با این نکته مدنظرشان باشد که وقت و انرژی  مردم نبایستی صرف بازیهای سیاسی شود زیرا این موضوع، دلسردی و ناامیدی را برای مردم به همراه دارد.

معاون استاندار با تاکید بر اهمیت موضوعات اجتماعی و امنیتی در سطح روستاها گفت: انجام امور عمرانی و اجرایی در سطح روستا ها همه کار و وطیفه دهیاران و شوراهای اسلامی نیست و حساسیت به مسائل اجتماعی و امنیتی مردم از مهمترین وظایف دهیاران است که باید به آن توجه ویژه داشته باشندو اقدامات و برنامه های لازم در این حوزه صورت پذیرد.

فرماندار میناب با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط و تعامل دهیاران و دستگاههای اجرای برای پیگیری و حل مشکلات مردم گفت: ارتباط و تعامل بین دهیاران و مدیران دستگاههای اجرایی تقویت کننده امور است که باعث تسریع در روند توسعه و ارائه خدمت در روستاها می شود.

نخعی با اشاره به مشکلات مردم در ساخت و سازها که ناشی از عدم اطلاع از قوانین این حوزه می باشد گفت: متاسفانه موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز و عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز یکی از موضوعاتی است که با نظارت و دقت دهیاران در سطح روستا از بروز مشکلات برای مردم جلوگیری شود و مردم نیاز در این امر با دهیاران و نمایندگان خود در شورای اسلامی همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به تشکیل کمیته بحران آب شهرستان اظهار داشت: متاسفانه برخی از روستاهای شهرستان با بحران کمبود آب شرب روبرو هستند و این موضوع نیز با اولویت ویژه در دستور کار مجموعه مدیریت شهرستان می باشد تا مردم و روستائیان گرامی با مشکلات کمتری در این حوزه روبرو باشند و در همین راستا اقدماتی نیز در حال اجرا می باشد.

در این جلسه مدیران عامل تعاونی های دهیاریهای بخش های مختلف شهرستان و نمایندگان آنها به ازائه دیدگاهها و مشکلات روستها های شهرستان پرداختند و مدیران دستگاههای اجرایی پاسخگو سوالات و دغدغه های دهیاران بودند.

نظر شما