نشست بررسی میزان پیشرفت طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۹:۳۸:۲۱
کد خبر: ۴۱۳۶۸۰
نشست بررسی میزان پیشرفت طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس
نشست هماهنگی و بررسی میزان پیشرفت طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس با حضور معاون وزیر نفت در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور ، پیمانکاران، مدیران و مسئولان شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجری طرح حضور داشتند آخرین پیشرفتهای طرح و برخی موانع طرح به بحث و گفتگو گذاشته شد.

بر اساس این گزارش در این نشست میزان حجم کار باقی مانده در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس به ویژه در بخش های PIPING و جوشکاری های آن، ایستگاههای برق و کمپرسورها و نیروی انسانی لازم برای تسریع در کار به ویژه در واحد CCR بررسی شد.

معاون وزیر نفت پیش از نشست با حضور در طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت از عملیات اجرایی واحدها به ویژه واحد CCR و روند نصب کمپرسورها piping و همچنین اتاق کنترل طرح افزایش ظرفیت بازدید کرد.

بر اساس گزارش شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجری طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین شرکت پالایش نفت بندرعباس, این طرح اکنون ٩٦,٧ درصد پیشرفت دارد.

در ادامه حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در بندرعباس, وی با حضور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که در مجاورت شرکت پالایش نفت بندرعباس در حال ساخت است نیز نیز بازدیدکرد.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح است.

بر اساس این گزارش با بهره برداری از این طرح تولید بنزین به میزان 3 میلیون لیتر در روز و نفت گاز با کیفیت یورو 5 به میزان 8 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد و همچنین میزان تولید گوگرد گرانول به 250 تن در روز می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز