مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان خبر داد:

تبیین راهبردهای بیمه ای تامین اجتماعی هرمزگان در سال ٩٥

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۷:۱۴
کد خبر: ۴۱۳۷۷۶
تبیین راهبردهای بیمه ای تامین اجتماعی هرمزگان در سال ٩٥
در نشست شورای اداری تامین اجتماعی استان هرمزگان، راهبردهای بیمه ای این سازمان بیمه گر اجتماعی در سال ٩٥ تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،" سیدفاضل حیدری بلوکی" مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان هدف از تشکیل این جلسه را تشریح راهبردهای بیمه ای سال ٩٥ و انتقال آن به روسای شعب و روسا و کارشناسان ارشد استان اعلام کرد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: رؤسا و کارکنان شعب می بایست برش برنامه های استانی را به دقت مد نظر قرار دهند و از آن در برنامه های عملیاتی خود استفاده نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان پرداخت متمرکز مستمری ها و مقرری بیمه بیکاری، بازرسی هوشمند ، پرونده های الکترونیکی و اختصاص شماره بین المللی بیمه ای به بیمه شدگان به عنوان مهم ترین پروژه های عملیاتی این اداره کل در سال ٩٥ اعلام کرد و گفت: شعب می بایست آمادگی کامل برای اجرای این پروژه ها را داشته باشند.

این مقام مسئول مد نظر قرار دادن سیاست های کلان سازمان تامین اجتماعی در اجرای برنامه های عملیاتی را به عنوان یک اصل مهم دانست و بیان کرد: مدنظر قرار دادن برنامه های راهبردی و عملیاتی سازمان در زمینه منابع و مصارف و داشتن اطلاعات کامل و به روز از این سیاست ها، برنامه ریزی و تسریع در وصول مطالبات معوقه و اهتمام در راستای تحقق بخش بیمه ای از جمله اولویت های کاری مسئولان و کارکنان شعب استان در سال جاری است.

وی همچنین از استقرار سیستم مدیریت ارتباطات با مشتری جهت ارتباط بهتر و بهینه تر با مخاطبان و اجرای دقیق نظام پیشنهادها در سطح استان به عنوان دو مقوله مهم مدیریتی در مجموعه تامین اجتماعی هرمزگان یاد کرد.

حیدری اضافه کرد: بازآموزی، توانمندسازی و اموزش کارکنان و تسریع در پاسخگویی به اظهارات اعتراض بیمه شدگان و کارفرمایان، برای برقراری تعاملات سازنده با شرکای اجتماعی ضرورت دارد.

وی اجرای دقیق مقررات مربوط به تعهدات کوتاه مدت و واگذاری امور مذکور به کارگزاری ها را خواستار شد و افزود: اجرای طرح بیمه بیکاری و اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری در دستور کار قرار دارد. بر همین اساس، پایش و مدیریت بهینه مصارف صندوق بیمه بیکاری با کنترل و نظارت مستمر بر اشتغال پنهان مدنظر قرار دارد.

حیدری بر ضرورت تکمیل پایگاه اطلاعات مستمری بگیران  و پیگیری و تعمیم پرداخت متمرکز مستمری ها نیز تاکید کرد.

این مقام مسئول در خصوص ارجاع کلیه امور واگذار شده به کارگزاری های رسمی، برنامه های توسعه ای در زمینه افزایش کارگزاری ها، کنترل و نظارت دقیق بر لیست های دریافتی حق بیمه، برنامه ریزی در زمینه حسابرسی از کارگاه ها، تعامل با ادارات کار در خصوص بررسی حوادث ناشی از کار و بازدیدهای نظارتی مستمر و کیفی از واحدهای اجرایی نیز نقطه نظراتی را مطرح کرد.

وی خواستار تعامل مثبت و سازنده روسای شعب با نمایندگان مجلس و گروه های تاثیر گذار و تصمیم ساز در منطقه شد.

حیدری خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی سازمانی حرفه ای است که باید بر اساس استراتژی های خاص و نظام مند به سوی اهداف سازمانی و با برنامه گام بردارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ضمن تاکید بر ضرورت تغییر نگرش و فرهنگ مشتری مداری، گفت: محکوم به این هستیم که باید براساس مسائل و علم و فناوری روز خودمان را مجهز کنیم و در جهت تحول گام برداریم.

وی از تشکیل کمیته راهبردی برنامه های بخش بیمه ای در استان و همچنین توجه و تاکید مجدد به بحث رتبه بندی شعب و رتبه بندی در جشنواره شهید رجایی نیز سخن گفت.

حیدری در خصوص اعزام تیمی از کارشناسان استان هرمزگان به شعبه ٢٢ تهران جهت بررسی و بازدید آموزشی از استقرار طرح پایلوت پرونده الکترونیکی نیز توضیحاتی ارایه داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در پایان ارائه آموزش های لازم به مخاطبان در خصوص بهره مندی از خدمات غیرحضوری، بررسی مشکلات سیستم های بیمه ای، متمرکز و غیرحضوری و تسریع در کاهش زمان انتظار جهت پرونده های موجود در هیئت های بدوی و تجدیدنظر را خواستار شد.

نظر شما