بهادری خبر داد:

طرح «تفکیک از مبداء پسماند» در بندرعباس اجرایی می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۸:۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۱۴۵۷۹
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس از اجرایی شدن طرح تفکیک از مبداء پسماند‌ها در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حبیب بهادری در این ارتباط اظهار کرد: یکی از مشکلات قابل ملاحظه‌ای که این روزها در شهرهای بزرگ و کوچک با آن مواجه هستند، تولید و دفع بی‌ رویه مواد زائد در محیط زیست است.

وی افزود: این امر بدون توجه به مقوله بازیافت و استفاده مجدد از مواد بازیافتی علاوه بر هدر رفت سرمایه‌های ملی و هزینه واردات مواد اولیه باعث از بین رفتن منابع طبیعی و ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر محیط زیست می‌شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس از اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماندها در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: فرایند تفکیک در مبدا جهت بازیافت مواد زاید جامد  علاوه بر بازگشت مجدد این منابع به چرخه تولید موجب کاهش حجم زباله در نهایت کمک شایانی به افزایش عمر محل دفن پسماندها و حفظ محیط زیست می‌نماید.

بهادری از کاهش هزینه‌های تمام شده دفع پسماند برای شهرداری و مردم به عنوان دیگر پیامدهای اجرای این طرح یاد کرد و گفت: برای شروع این طرح، از هر منطقه شهر بندرعباس 10 محله انتخاب شده است.

وی با اشاره به شیوه اجرای طرح، بیان کرد: ابتدا آموزش‌گرهای مشخص شده طرح به صورت چهره به چهره در مناطق مشخص حاضر شده و آموزش‌های لازم را ارایه می‌کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: همزمان با آموزش شرایط فیزیکی مناسب برای شهروندان ایجاد خواهد شد که بتوانند به سادگی ضوابط مربوط به طرح مذکور و نظافت شهری را رعایت نمایند و در نتیجه بر اساس برنامه زمانبندی مشخص پسماندهای جمع‌آوری شده از شهروندان تحویل گرفته می‌شود.

وی افزود :درکنار آگاه سازی،  آموزش و ایجاد شرایط فیزیکی مناسب برای اجرای طرح،  قوانین مربوط به مدیریت پسماند اجرا  و با متخلفان و کسانی که نظافت شهری را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.

بهادری هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقاء فرهنگ شهروندی عنوان کرد و افزود: سهم و نقش شهروندان فهیم بندرعباسی در مدیریت شهر بسیار حائز اهمیت و همه ما باید نسبت به این موضوع که اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند موجب پیامدهای مثبتی می‌شود، اتفاق نظر داشته باشیم.

وی زمان شروع طرح را ابتدای تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح با مشارکت مؤثر شهروندان که بزرگترین عامل در تمیز نگه داشتن فضای شهری است به بهترین شکل ممکن اجرایی شود، چرا که شهروندان بیشترین سهم را از مزایای این طرح خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز