لیمو ترش هرمزگان وارد بازار شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۹:۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۱۴۶۳۹
لیمو ترش هرمزگان وارد بازار شد
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از ورود محصول لیمو ترش استان به بازار خبر داد وگفت : سطح زیر کشت باغات لیمو ترش استان 11هزارو 300هکتار است وپیش بینی می شود از این سطح 126هزارتن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود گرگیج افزود: به دلیل وجود بیماری جاروک لیموترش، تولید امسال نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی شهرستانهای رودان ومیناب را از مناطق عمده کشت لیمو تر ش در استان برشمرد واظهار داشت : شهرستان رودان با تولید سالیانه 86هزار تن لیمو رتبه اول را در استان دارد.

گرگیج اضافه کرد : لیمو لیبسون ومحلی از ارقام مرغوبی هستند که در هرمزگان کشت شده است.

وبا اشاره به اینکه در فصل برداشت عده ای سود جو اقدام به قاچاق لیموهای غیر بهداشتی می کنند تصریح کرد : به دلیل رعایت اصول فنی ومبارزه با آفات وبیماری ها، لیمو ترش هرمزگان از کییفت مطلوبی برخورداراست  واز لحاظ بهداشتی هیچگونه مشکلی ندارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بیش از یک دهه از ورود وانتشار بیماری فیتوپلاسمایی  جاروک جادوگردر ایران می گذرد واین بیماری باعث کاهش قابل توجهی در تولید این محصول درسطح کشور شده است.

گرگیج گفت : هرمزگان بیشترین خسارت را بخاطر وجود بیماری جاروک لیموترش متحمل شده است بطوری که بخش عمده ای از باغات لیموترش استان را آلوده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر عملیات امحاء باغات آلوده و جایگزینی بیش از 12هزار هکتار باغات لیمو ترش با  1450000اصله نهال از ارقام مقاوم مرکبات ونخیلات انجام شده است.

گرگیج در پایان افزود:برداشت محصول لیمو ترش در هرمزگان از اوایل خرداد ماه آغاز وتا پایان شهریور ادامه دارد.

نظر شما