مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۷:۳۹:۵۵
کد خبر: ۴۱۵۵۵۳
سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در کار گاه تربیت آموزشگر محلی که در سالن اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان برگزارشد، عنوان کرد: انسجام بخشی و ارتباط دوسویه بین تشکل ها و دولت ها یک ضرورت است.

وی به اشاره به فعالیت حدود 80 سازمان مردم نهاد حوزه زنان و خانواده در هرمزگان، افزود: هدف از طرح مشارکت فعالانه تشکل ها انتقال آموزش ها و مهارت های مورد نیاز به خانواده مخصوصا" زنان خانه دار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در خصوص برگزاری کارگاه تربیت آموزشگر محلی تقویت مشارکت سازمان های مردم نهاد حوزه زنان، بیان داشت: تشکل های غیردولتی  با توجه به مردمی بودن و اعتمادی که مردم به آنها دارند ، مطالبات و خواسته های مردم را در حوزه های مختلف به نهادهای دولتی انعکاس می دهند و در بین جامعه و نهادهای دولتی می توانند فرهنگسازی کنند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان با اشاره به آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد : اشتغال ، استقلال مالی ، خشونت خانگی ، کمبود امکانات رفاهی و تفریحی از جمله آسیب های اجتماعی موجود در حوزه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است که مهمترین راهکار برای پیشگیری از این آسیب ها ، افزایش سطح آگاهی و توانمند سازی بانوان در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و حقوقی ، همچنین تشویق آن ها به حضور و نقش آفرینی در اجتماع و تقویت کار گروهی و جمعی در بین زنان است. 

وی سرفصل های این کارگاه آموزشی را مفهوم مشارکت ، اصول کار مشارکتی ، اعتماد ، روابط  دو سویه و رفتار و نگرش بهتر ، تسهیل گری و تکنیک ها ی مشارکتی عنوان کرد و گفت: این کارگاه آموزشی به مدت 3 روز با حضور 25 نفر از مدیران عامل سازمان های غیر دولتی حوزه زنان با هدف تقویت روحیه مشارکتی انجام گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز