مدیر کل شیلات هرمزگان:

وجود ذخایر ارزشمند ساردین ماهیان در آبهای هرمزگان

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۸:۴۹:۴۴
کد خبر: ۴۱۵۵۸۴
وجود ذخایر ارزشمند ساردین ماهیان در آبهای هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه بررسی های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان نشان میدهد آبهای خلیج فارس ظرفیت برداشت 80تا90هزارتن ساردین ماهیان را دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه در حال حاضر شش درصد صید ساردین جهان و بالغ بر 90 درصد صید ساردین کشور در استان هرمزگان انجام می شود گفت: قشم، بندرلنگه و جاسک به ترتیب شهرستان های پیشرو در این زمینه هستند.

وی با شاره به اینکه  طبق بررسی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان امکان برداشت این آبزیان تا 90هزارتن در سال بدون فشار بر ذخایر این ابزیان خواهد بود گفت: البته این بررسی ها در راستای حفظ ذخایر این آبزیان با ارزش سالانه ادامه خواهد داشت و در صورت نزدیک شدن به ناحیه خطر و کاسته شدن از ذخیره طبیعی و کوچکترین فشاری بر این ذخایر بدون شک و بلافاصله میزان صید را کاهش خواهد داد و هرگز فشاری بر ذخایر این آبزیان نخواهد آمد.

وی استفاده بهینه ازصیدوجلوگیری ازهدررفت سرمایه ملی، برنامه ریزی برای برداشت اصولی وهدفمند، افزایش درآمدفعالین این بخش، توسعه کارخانجات فراوری، ایجاداشتغال، توسعه صادرات آبزیان،ارزآوری و ... را از اهداف موردنظردرتوسعه کیفی این صنعت خواند.

محبی خاطر نشان شد صید ساردین ماهیان مصارفی خوبی در صنعت،غذاسازی و محصولات بهداشتی و کودهای کشاورزی دارد به صورتی که در حال حاضر 85 درصد از صید ساردین ماهیان به صورت پودر ماهی نیاز کشور به این مهم را تامین می کند و بخشی هم به مصارفی همچون کودهای کشاورزی و باغی می رسد.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه از برگزاری دو کارگروه تخصصی ویژه ساردین ماهیان در راستای ارزش افزوده آن تاکنون خبر داد و گفت: در همین راستا هم سال گذشته برای اولین بار جشن ساردین ماهیان از سوی شیلات هرمزگان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز