تاپایان برنامه ششم تمام اراضی کشاورزی هرمزگان به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۱۵۷۳۴
مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : مجهز کردن 11هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علی باقر زاده افزود : برای اجرای این طرح 11هزار هکتاری، بالغ بر 90میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در استان حدود 90هزار هکتاراراضی کشاورزی  به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند اظهار داشت: بیش از 50در صد اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند که از این حیث در کشور رتبه اول را هرمزگان به خود اختصاص داده است.

باقرزاده عنوان کرد : افزایش 30درصدی عملکرد در واحد سطح ، کاهش هزینه کار گری ، افزایش بهره وری آب ، کاهش استفاده از سموم  و صرفه جویی در منابع آبی استان از مهمترین مزایای سیستم های آبیاری نوین است.

وی خاطر نشان کرد : در اجرای سیستم های آبیاری نوین 85درصد هزینه ها را دولت در قالب تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.

باقرزاده تاکید کرد: کشاورزان با  مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی در سراسراستان  می توانند با بهره گیری از  تسهیلات بلاعوض، اقدام به تجهیز اراضی کشاورزی خود به سیستم آبیاری نوین کنند .

یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی، بهره گیری از تکنولوژی روز و مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز