داودی در بازدید از اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی

لزوم افزایش تخت های ویژه در استان / ارتقاء کیفیت فرایند تریاژ در اورژانس الزامی است

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۸:۵۷:۰۹
کد خبر: ۴۱۶۵۸۱
لزوم افزایش تخت های ویژه در استان / ارتقاء کیفیت فرایند تریاژ در اورژانس الزامی است
صبح امروز سید حسین داودی به همراه معاون درمان ، معاون آموزشی و جمعی از مدیران ستادی با حضور در اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از بخش های مختلف آن بازدید کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، داودی در این بازدید با اشاره به اصل تکریم بیماران در ابتدای ورود به مجموعه گفت : باید اضطراب و استرس مردم در اورژانس حل شود ؛ رعایت حقوق بیماران مدنظر کارکنان شاغل در اورژانس باشد .

وی افزود : بهترین خدمات در اورژانس ارائه شود . بهترین نیروهای بیمارستان از جمله پرستار ، بهیار ، بیماربر و ... باید در اورژانس مشغول بکار شوند ؛ حتی اگر نیاز باشد دوره های آموزشی نحوه برخورد با بیمار برای کارکنان برگزار شود ؛ تا بیماران در کنار تحمل درد نگرانی دیگری نداشته باشند .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد : توسعه اورژانس بیمارستان شهید محمدی در اولویت برنامه های بیمارستان قرار خواهد گرفت ؛ لذا در همین راستا سایر بیمارستان های استان تقویت خواهد شد ، تا بار مراجعه به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس کمتر شود .

داودی ابراز کرد : مهمترین رویکرد اجرایی دولت برنامه تحول نظام سلامت می باشد ؛ و ما باید در جهت کمک و به سرانجام رساندن این طرح ملی قدم برداریم . در تمام دوره ها ، در هیچ دولتی و بدون توجه به گرایش های سیاسی به اندازه دولت یازدهم از بخش سلامت حمایت نشده است .

وی با اشاره به فرصت طلایی که در اختیار بخش سلامت است گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم ؛ در طرح نظام سلامت هزینه از جیب مردم به شدت کاهش یافت ؛ و اگر مردم راضی هستند و خدمت به آنها وظیفه ما است . باید به عنوان مجریان برنامه دقت کافی داشته باشیم .

داودی اظهار کرد : بیمارانی که در بخش اورژانس بستری موقت می شوند ؛ باید ظرف مدت 6 ساعت تعیین تکلیف شوند . لذا باید در جهت کاهش بار اورژانس و مدیریت بستری اقداماتی در این خصوص صورت گیرد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد : وظیفه اصلی بخش اورژانس رسیدگی به بیماران بدحالی است که در وضعیت اورژانسی قرار دارند؛ و فرایند تریاژ ، هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر بهره برداری منابع ، یک مرحله حیاتی در روند پذیرش بیمار در ورود به اورژانس است ؛ و نقش مهمی در تامین رضایت بیماران دارد .

داودی خاطر نشان کرد : با توجه به کمبود تخت های ویژه در بیمارستانها سعی بر این است در جهت توسعه و افزایش تخت های ویژه در استان بر اساس اولویت اقدامات لازم صورت پذیرد .

وی پس از بازدید اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی با حضور در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پس از بازدید در جمع همکاران این حوزه حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو پرداخت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز