مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد:

اعمال افزایش ١٤ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هرمزگانی در خرداد ماه جاری

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۹:۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۱۶۶۰۸
اعمال افزایش ١٤ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هرمزگانی در خرداد ماه جاری
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از لحاظ شدن افزایش ١٤ درصدی مستمری ها طی ماه جاری و پرداخت ارقام جدید کمکهای جنبی و مابه التفاوت آنها برای سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سید فاضل حیدری بلوکی" در این رابطه اظهار داشت: تمامی مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان (مجموع مستمری پرداختی به بازماندگان متوفی) که تا پایان سال ٩٤ برقرار شده اند، از ابتدای سال جاری به میزان ١٤ درصد مستمری افزایش می یابند.

وی افزود: میزان مستمری بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان حسب مورد تا مبلغ هشت میلیون و ١٢١ هزار و ٦٦٠ ریال افزایش می یابد.

حیدری ضمن بیان توضیحاتی پیرامون " پرونده های مستمری که تا پایان سال گذشته برقرار شده و مجموع دریافتی ماهیانه آنان شامل مستمری و سایر مبالغ پرداختی،  در صورتی که پس از اعمال افزایش کمتر از نه میلیون ریال باشد" ، خاطرنشان کرد: مابه التفاوت مجموع دریافتی تا مبلغ ذکر شده، برای سال جدید محاسبه و با عنوان«تفاوت ترمیم افزایش سال ١٣٩٥» پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در صورت تغییر مبالغ مستمری و مزایای دریافتی ماهانه مشمولین، میزان کمک هزینه مزبور تغییر خواهد کرد و حداقل مجموع دریافتی مشمولین در طول سالجاری به ماهانه ٩ میلیون ریال خواهد رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از جبران بخشی از افزایش هزینه های زندگی و ارتقاء وضعیت معیشت مستمری بگیران بر اساس ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی این سازمان در قالب کمکهای جنبی نیز سخن به میان آورد و گفت: حق سنوات مازاد بر ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه (اصلی و ارفاقی) مستمری بگیرانی که بر اساس بخشنامه شماره ٢٨ مستمریها در حال پرداخت است، در سال ٩٥ به میزان ٥٠٠٠ (پنج هزار) ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر ٢٠ سال افزایش می یابد.

وی رقم کمک هزینه ماهانه عائله مندی را  ٣٤٩ هزار و ٩٨٠ریال، مبلغ کمک هزینه ماهانه اولاد را ٧٠ هزار و ٦٨٠ ریال و کمک هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند را ١٧٤ هزار و ٩٩٠ ریال عنوان کرد.

حیدری اضافه کرد: میزان کمک هزینه مسکن برای سال جدید به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان به مبلغ ١٦٥ هزار ریال در ماه تعیین شده است.

به گفته این مقام مسئول، میزان کمک به معیشت مستمری بگیران در سال ٩٥ به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ماهانه ٣٨٥ هزار ریال است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در خصوص لیست های پرداخت و صدور احکام افزایش مستمری ها نیز بیان کرد: مابه التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال ٩٥ طی لیست های جداگانه و به ترتیب در تیرماه و مردادماه پرداخت خواهد شد. 

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع مستمری بگیران، احکام افزایش مستمری از طریق سایت رسمی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز