آغاز طرح تطبیق گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی در هرمزگان

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۹:۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۱۷۷۰۴
آغاز طرح تطبیق گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی در هرمزگان
طرح تطبیق گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسردوم شناورهای چوبی زیر 500 و فلزی زیر 150 تن به شناورهای فلزی زیر 500 تن سفرهای نزدیک به ساحل اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس این طرح، گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی شناورهای چوبی زیر 500 و فلزی زیر 150 تن برای فعالیت در شناورهای فلزی زیر 500 تن ارتقاء می یابد.

وی افزود: با این اقدام، مهارت های دریانوردان در زمینه کار با سیستم های کمک ناوبری، تعادل کشتی حین حرکت، بارچینی و کار با کالا افزایش می یابد.

به گفته این مقام مسئول، دریانوردان پس از کسب گواهینامه های شایستگی فرماندهی و افسر دومی طبق استاندارد تعریف شده می توانند با شناورهای فلزی زیر 500 تن نیز به سفرهای نزدیک به ساحل مشغول شوند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان علت تصویب این طرح را رفع مشکل دریانوردان پس از اجرایی شدن اصلاحیه 2010 مانیل در خصوص کنوانسیون استانداردهای آموزشی، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردی دانست.

نوفرستی از متقاضیان خواست، با مراجعه به اداره استانداردهای آموزشی و گواهینامه های دریانوردی در بندر شهید باهنر یا مراکز مجاز آموزش های دریانوردی نسبت به تطبیق گواهینامه های شایستگی اقدام نمایند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری، پنج آزمون دیگر در این زمینه برگزار شود.

وی در پایان اضافه کرد: متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی بندر شهید رجایی به آدرس Shahidrajaeeport.pmo.ir  مراجعه نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز