معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب :

از تجار و سرمایه گذاران میخواهیم به ظرفیت ایجاد شده در بندر تیاب ورود کنند

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۹:۳۴:۲۸
کد خبر: ۴۱۷۷۱۷
از تجار و سرمایه گذاران میخواهیم به ظرفیت ایجاد شده در بندر تیاب ورود کنند
ابوذر مهدی نخعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در جلسه بررسی تسریع در فعالیت بندر تجاری تیاب گفت: از تجار و سرمایه گذاران میخواهیم به ظرفیت ایجاد شده در بندر تیاب ورود کنند

به گزارش خبرگزاری برنا در میناب، معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه : ارتقا سطح فعالیت بندر تیاب از ملوانی به تجاری یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهرستان بود که با حمایت و پیگیری ویژه دکتر جادری استاندار هرمزگان این مهم طی چند روز گذشته محقق شد و اکنون زمان بهره برداری از این ظرفیت است.

فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاربه اینکه : بندر تیاب یکی از با سابقه ترین بنادر فعال در استان هرمزگان است که بنا بدلایلی در گذشته کمتر توجه به آن شده بود ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه آن به امر توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور و باتوجه به پتانسیل میناب در عرصه تجارت و با پیگیری های انجام شده شاهد ارتقا سطح تجاری این بندر هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب در ادامه خاطر نشان ساخت : بندر تجاری تیاب دارای زیرساخته های اولیه برای شروع به کار در سطح فعالیت واردات و صادرات می باشد اما نیازمند تامین و ارتقا امکانات و تجهیزات و همچنین استقرار بعضی از دستگاههای متولی امر در این بندر می باشد.

نخعی تسریع در فرایند اجرای امور تا زمان تامین کامل امکانات را ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: برای بهره برداری از این ظرفیت در راستای توسعه تجارت و همچنین جلوگیری از برخی از مشکلات مانند جلوگیری از ورود کالای بیش از سقف ملوانی بایستی تمامی دستگاهها با بهره برداری از حداکثر امکانات و توان خود زمینه تسریع در روند اجرایی امور را بکار گیرندتا از طریق قانونی و رویه معمول شاهد فعالیت بازرگانان و ملوانان باشیم.

معاون استاندار هرمزگان عنوان داشت : جهت فعالیت و پیشبرد امور بندر تجاری تیاب نیازمند مشارکت و ورود سرمایه گذاران در حوزه های ایجاد و راه اندازی انبار و فعالیت شرکت های تخلیه و بارگیری و استقرار آزمایشگاه و سایر موارد توسط بخش خصوصی هستیم .

فرماندار ویژه شهرستان میناب در ادامه اظهار داشت : اکنون با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای فعالیت تجاری در بندر تیاب و امکان انجام صادرات و واردات کالا توسط تجار و بازرگانان این افراد می توانند با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان اقدام به فعالیت تجاری و بازرگانی نمایند.

نخعی ، استفاده از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی را یک راه کار مناسب برای توسعه کشاورزی شهرستان و همچنین رونق اقتصادی و بازرگانی دانست و از دستگاههای ذیربط خواست با انجام مطالعات و شناسایی ظرفیت های هر بخش نسبت به انجام اقدام عملی فعالیت  کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز