در نشست مشترک ستاد دیه هرمزگان با شورای روابط عمومی‌های استان مطرح شد:

جنس کار ستاد دیه هم‌جنس و مترادف با کار روابط عمومی است

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۷:۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۱۸۱۲۹
جنس کار ستاد دیه هم‌جنس و مترادف با کار روابط عمومی است
دبیر هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هرمزگان گفت: جنس کار ستاد دیه هم‌جنس و مترادف با کار روابط عمومی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، لیلا بایگان در نشست مشترک اعضا هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هرمزگان با مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهار داشت: جنس کار ستاد دیه به نوعی هم‌جنس و مترادف با کار روابط عمومی است.

وی گفت: از این روست که روابط عمومی‌ها می‌توانند به عنوان یک بازوی مهم امور مختلف از جمله در حوزه را برای معرفی هر چه بهتر این ستاد و فعالیت‌های آن به مردم در کنار ستاد دیه استان قرار گیرند.

معاون روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان همچنین خواستار افزایش سطح تعاملات بیشتر واحد روابط عمومی این ستاد با شورای روابط عمومی‌های استان شد و افزود: برای تحقق این امر، نیازمند افزایش همکاری‌ها و ارتباطات برون‌گرا از سمت ستاد دیه هستیم و در این راه آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت را با ستاد دیه استان داریم.

بایگان تصریح کرد: ستاد دیه می تواند بیش از گذشته از توان و ظرفیت بدنه جامعه به واسطه روابط عمومی ها استفاده کند و همچنین ستاد دیه برای مثال می تواند شبکه ملی در کشور و یا سطح استان ایجاد کند که از افراد مختلف در مناطق مختلف تشکیل شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به نظر می رسد ضروری است ستاد دیه در مدل دریافت کمک ها تغییری ایجاد کند و روی انگیزه و شناخت تصمیم گیران بیشتر تمرکز داشته باشد.

روابط عمومی ها رسالت ستاد دیه را تبیین کنند

 

احمد مرادی‌نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان نیز در این نشست ضمن تشریح ساختار و کارکرد ستاد دیه اظهار داشت: این ستاد از سال 81 کار خود را در استان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: حاصل این مدت فعالیت در استان آزاد‌سازی نزدیک به دو هزار و 300 زندانی جرائم غیرعمد است که در مجموع بدهی آنها مبلغی معادل 116 میلیارد تومان بوده است که بخشی از این رقم به صورت مستقیم پرداخت و بخشی دیگر نیز به صورت رایزنی و اخذ رضایت از جریان شکایت حذف شده است.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان با بیان اینکه علاوه بر آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیرعمد، این ستاد نگاهی ویژه به آزادسازی زندانیان جرائم عمد نیز دارد، یادآور شد: علاوه بر کمک‌های مردمی که ستاد بر روی آن متمرکز است، از سال 85 تسهیلات بانکی نیز برای مددجویان ستاد دیه در نظر گرفته شده است.

مرادی‌نژاد با بیان اینکه ستاد دیه استان، اهداف و دستاوردهای آن در جامعه، نیازمند معرفی بیشتر است، افزود: به عنوان مثال در استانی همانند سیستان و بلوچستان حجم کمک‌های مردمی طی سال به سه میلیارد تومان، رسیده این در حالیست که در همان سال مشابه در هرمزگان حجم کمک‌ها از رقم 500 میلیون تومان هم گذر نکرده که حدود یک سوم از آن توسط شرکت فولاد تامین شده است.

وی گفت: در حال حاضر ستاد دیه استان، 117 زندانی غیرعمد را به عنوان مددجو تحت پوشش قرار دارد که برای آزادی آنها نیازمند اعتباری معادل شش میلیارد و 400 میلیون تومان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان اضافه کرد: این در حالیست که تمام تلاش ستاد دیه استان بر این است که زندانیان با بدهی زیر 10 میلیون تومان کمتر از یک هفته در زندان بمانند.

مرادی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه نشست‌ها افزود: روابط عمومی‌ها به عنوان یک واحد مهم در سازمان‌ها به عنوان رابط بین جامعه و دستگاه‌های متبوع خود عمل می‌کنند و از همین روست که بر این اعتقادیم که این واحدها می‌توانند نقشی مهم در معرفی جایگاه ستاد دیه و اهداف آن که خیرخواهانه است به جامعه و مسئولان و کارکنان دستگاه‌های خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه کماکان خیلی از افراد در جامعه جایگاه و رسالت ستاد دیه را نمی‌‌دانند، اظهار داشت: از روابط عمومی‌ها این انتظار داریم که با همکاری و همفکری، روند کنونی را تسهیل و سبب روانسازی امور مدنظر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز