اخلاقی خبر داد:

نوسازی ناوگان تاکسیرانی بندرعباس با خودرهای آریو

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۷:۳۹:۰۸
کد خبر: ۴۱۸۱۳۶
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس از نوسازی ناوگان تاکسیرانی این شهر با ورود خودروهای آریو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین اخلاقی در حاشیه واگذاری تعدادی از این خودروها اظهار کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از حدود 5 سال با ورود تاکسی‌های آریو در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 94 و هدفگذاری برای سال آتی، توانستیم به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: بر این اساس، تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج و خودروهایی با استاندارد ایده‌آل جایگزین کرده‌ایم.

اخلاقی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل بخصوص تاکسیرانی، از عوامل تأثیرگذار بر بهسازی سیمای شهری است و این اتفاق نه تنها از آلودگی‌های زیست‌ محیطی بلکه از آلودگی‌های صوتی و حتی بصری نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی تأکید کرد: با وجود معضلات و مشکلات بسیار در امر نوسازی خصوصاً تضامین بانکی، طی جلساتی که با خودروساز برگزار شد، مجاب کردن آنها به تضامین آسان بانکی، روند نوسازی را هموار کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری بندرعباس اصلی‌ترین هدف از اجرای این طرح را کاهش آلاینده‌ها، رضایتمندی تاکسیرانان، رفاه عمومی و صرفه‌جویی در سوخت عنوان کرد.

گفتنی است، آریو محصولی‌ست چهار درب که در سال 2012 معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است. بنابراین طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی دارد.

موتور 1.6 لیتری 16سوپاپ با تکنولوژی VVT این خودرو 122 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده و البته مدل‌های با گیربکس پنج سرعته دستی و قدرت 113 اسب بخار نیز تولید می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز