برای آزادی زندانیان غیرعمد هرمزگان به ۶۳میلیارد ریال کمک خیران نیاز است

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۷:۴۹:۵۲
کد خبر: ۴۱۸۱۴۰
برای آزادی زندانیان غیرعمد هرمزگان به ۶۳میلیارد ریال کمک خیران نیاز است
مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: برای آزاد سازی 117 زندانی غیرعمد دراستان به 63 میلیارد ریال کمک خیران نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،ا حمد مرادی نژاد در نشست با نمایندگان روابط عمومی های استان افزود: بیشتر این افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه ، دیه( تصادف های رانندگی ) و بدهی مالی زندانی شده اند.

وی ادامه داد: تلاش ستاد دیه استان معطوف به آزاد سازی زندانیان غیرعمد شامل زندانیان دیه ناشی از تصادف های رانندگی ، محکومیت های مالی شامل مهریه و نفقه و یا چک برگشتی و بلامحل که جنبه کلاه برداری و خیانت درامانت نداشته باشند است.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان با اشاره به محکومیت های مالی که جنبه کلاه برداری و خیانت درامانت ندارند ، اضافه کرد: در حال حاضر یک نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دو ماه اجاره منزلی که در آن سکونت دارد به زندان افتاده است.

مرادی نژاد یادآور شد: ستاد دیه برای آزادی افراد یاد شده نیاز به منابع مالی دارد و این جای تاسف است که برخی از مدیران تنها به میز خود چسبیده و اعتقادی به کار خیر ندارند.

وی اشاره کرد: نمونه هایی داشتیم که مدیر یا پزشکی بوده که از کمک برای آزادی زندانیان غیر عمد امتناع کرده که این فرد پس از گذشت مدت زمانی خود نیازمند دریافت کمک برای رهایی از زندان شده است.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان بیان کرد: همه تلاش این ستاد برای آزاد سازی سرپرستان خانوار ها برای جلوگیری از فروپاشی خانواده ها و آسیب های اجتماعی بعدی آن است و به همین جهت نیز از روابط عمومی ها انتظار و توقع کمک وجود دارد.

مرادی نژاد اشاره کرد: کمک روابط عمومی ها به صرف مالی نیست و می توانند با ارائه پیشنهاد ستاد دیه را در مسیر خود  ، یاری فکری دهند و یا آنکه این ستاد را بیشتر در جامعه معرفی کنند.

وی یادآور شد: در طول 10 سال گذشته تعداد دو هزار و 300 نفر با یک هزار و 160 میلیارد ریال کمک های ستاد دیه هرمزگان از زندان آزاد شده اند.

اگر یک زندانی آزاد کرد و انسانی را احیا کرد جامعه ای را احیا کرده ایم، تا انسان در زندان نباشد و درد را نکشد و مشکل ها را درک نکند از عواقب آن بی اطلاع است.

معاون روابط عمومی حوزه استاندار هرمزگان دراین نشست اظهار داشت: لازم است در روش های دریافت کمک های مردمی از سوی ستاد مردمی دیه استان تغییر ایجاد شود زیرا این روش ها تکراری شده اند.

لیلا بایگان ادامه داد: ابزار های نوین ارتباطی، یکی از بهترین بسترها برای معرفی ستاد مردمی دیه هرمزگان استفاده شود و روابط عمومی های نیز به این ستاد در راستای اجرا ماموریت تعریف شده اش کمک می کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز