مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان تاکید کرد:

مشارکت وزارت نفت در احیای اراضی بیابانی هرمزگان

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۹:۵۲:۰۷
کد خبر: ۴۱۸۸۹۳
مشارکت وزارت نفت در احیای اراضی بیابانی هرمزگان
امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی که به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد و با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی که به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد و با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. تاکیید کرد: با توجه به فعالیت گسترده وزارت نفت در استان لزوم مشارکت این وزارت خانه در احیای اراضی بیابانی کمک موثری برای مقابله با پیامدهای بیابان زایی خواهد بود .

وی گفت: با توجه به اینکه معضل ماسه های روان و 28 کانون بحران در شرق هرمزگان داریم می طلبد که این وزارتخانه کمک های موثری در بحث مقابله با بیابان زدایی و جلوگیری از حرکت شنهای روان و اسیب های وارده به زندگی مردم دراین مناطق نماید.

در ادامه جاسم جادری با اشاره به کمبود آب دراین استان اظهار کرد: از شورای امنیت ملی خواسته ایم رودخانه های هرمزگان را نیز مثل سایر استانها 'مرزی' قلمداد کنند.

رئیس شورای تامین هرمزگان خاطرنشان ساخت: تنها دراین صورت می توان با استفاده از اعتبارات ویژه واحداث سد و آبگیرهای کوچک و بزرگ، نسبت به کنترل و مهارآبهای شیرین این رودخانه ها اقدام کرد.

به گفته وی طی یک دهه اخیر با احداث سد جگین در شرق و شمیل و نیان در مرکز هرمزگان نسبت به مهار حدود 400 میلیون مترمکعب از آبهای روان این استان اقدام شده درحالیکه سد استقلال میناب نیز از هدر رفت 350میلیون مترمکعب آب جلوگیری می کند.

وی درادامه با اشاره به وعده معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بخشودگی سود تسهیلات پرداختی به کشاورزان این استان افزود: بعضی از این تعهدات عملی شده است.

جادری خاطرنشان ساخت: با وجود شرایط خاص حاکم بر بودجه کشوربا پیگیری های بعمل آمده طی سال گذشته تاکنون 150 میلیارد ریال از مجموع 250 میلیارد ریال وعده داده شده توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این منظور اختصاص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز