اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در هرمزگان با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۹:۵۶:۰۵
کد خبر: ۴۱۸۸۹۷
اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در هرمزگان با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت : در سال جاری 15 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی توسط دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور جهت اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه پایلوت طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز استان هرمزگان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ابوالقاسم حسین پور در ادامه با تشریح اهداف این طرح گفت : مدیریت جامع حوزه آبخیز از سیاست های محوری سازمان جنگلهاست که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در فاز نخست در حوزه آبخیز پایلوت سراب جاماش در سطح 70 هزار هکتار در دستور کار قرار دارد. 

وی اضافه کرد: جامع نگری و مدیریت هماهنگ سرزمین، پایداری و ارتقای اکوسیستم های طبیعی، انسجام سازمانی و تقویت همگرایی مجموعه سازمان های تاثیرگذار، مشارکت جوامع محلی، ارتقای تاب آوری اکوسیستم ها در مواجهه با تنش های ناشی از مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی و ارتقای بهره وری متناسب با توان اکولوژیک سرزمین از اهداف عمده ای است که در طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در راستای حفاظت و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی دنبال میشود.

شایان ذکر است حوزه آبخیز پایلوت استانی طرح مدیریت جامع هرمزگان بخشی از بزرگ حوزه آبخیز شمیل – جاماش است که  تحت عنوان حوزه سراب جاماش در تقسیم بندی رده هفت تماب شامل 4 زیرحوزه بنام هماگ، فورخورج – ماشاری، کلوچان و آغاسین می باشد. این حوزه با مساحت 69689 هکتار  و جمعیتی بالغ بر 3800 نفر در 65 آبادی در شهرستان بندرعباس قرار دارد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز