جادری در کارگروه تخصصی اشتغال استان:

لزوم ایجاد اشتغال پایدار در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۰۷:۰۶:۰۳
کد خبر: ۴۱۹۳۵۷
لزوم ایجاد اشتغال پایدار در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی
استاندار هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در مشاغل خانگی دریامحور در استان باید نسبت به شناسایی تولید کنندگان مشاغل خانگی دریایی اقدام و از آنها حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از بحث های اقتصاد مقاومتی افزایش راندمان واحدهای نیمه فعال و اتمام طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تعریف شده است، عنوان کرد: در استان هرمزگان قرار است 308 واحد تولیدی در سال جاری فعال شود که تا امروز بیش از 60 واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل در استان معرفی شده اند که 500 نفر در این واحدها مشغول به کار می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال تنها مربوط به بخش دولتی نیست، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور و به خصوص در استان هرمزگان استفاده و به مردم راهکار مناسب برای اشتغال را ارائه دهیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید بازتعریف جدیدی از کار داشته باشیم چون برخی کار را متناسب را با دریافت حقوق تعریف می کنند در حالی کار به معنای این است که هرکس بتواند درآمدی کسب کند که در این صورت می توان هزاران کار از جمله در بخش مشاغل خانگی تعریف کرد.

جادری هدف از ایجاد شرکت های دانش بنیان را خلق ثروت و تولید متناسب با نیاز بازار دانست و تصریح کرد: باید به سمت واگذاری کارها به بخش غیردولتی و تقویت بخش خصوصی برویم و باید کار را بازتعریف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید کمک کنند تا اعتبارات اشتغالزایی در استان جذب شود، اظهار داشت: تعداد شاغلین در استان افزایش یافته اما رقم بیکاری هم بالا رفته است که از جمله دلایل بیکاری این است که بسیاری از افرادی که در پروژه های عمرانی مشغول به کار بودند به دلیل تعطیلی این پروژه ها به علت مشکلات مالی، بیکار شده اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار برویم و امروز یکی از معضلات اصلی کشور بیکاری است و تا کنون رقم مطلوب در بخش اشتغال حاصل نشده است.

جادری گفت: باید تلاش کنیم در بحث اشتغال برنامه داشته باشیم و برای آن راهکار مناسب تعریف کنیم.

وی خواستار حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط از اشتغال بخش صنایع دستی در هرمزگان شد و بیان داشت: همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در مشاغل خانگی دریامحور در استان باید نسبت به شناسایی تولید کنندگان مشاغل خانگی دریایی اقدام و از آنها حمایت شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور بالابردن آگاهی تولید کنندگان از شیوه های نوین و الگوهای مناسب تولید، دستگاه های اجرایی ارائه آموزش این شیوه ها را انجام دهند.

جادری اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور و استان و شرایط آب و هوایی هرمزگان، جهاد کشاورزی استان نسبت به توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای با توجه به ارزش افزوده بالا در این بخش اقدام کند و همچنین پایانه صادراتی بخش کشاورزی هرمزگان باید هرچه سریعتر راه اندازی شود تا این محصولات را به دنیا صادر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز