واگذاری پیگیری ۱۴۵ پروژه شهری به مدیران شهرداری

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۰۷:۲۷:۲۵
کد خبر: ۴۱۹۳۶۷
شهردار بندرعباس گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری پیرامون مبحث مهم و حیاتی اقتصاد مقاومتی، 145 پروژه و برنامه شهری به مدیران بخش‌های مختلف شهرداری سپرده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده در جلسه شورای اداری شهرداری بندرعباس که در سالن فردوسی شهرداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی رهبری به عنوان«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده که جای تامل و بکارگیری در زندگی روزمره و مدیریت بخش‌ها و مجموعه‌ها دارد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به مبحث اقتصاد مقاومتی در شهرداری بندرعباس، افزود: در این راستا، 145 موضوع و پروژه در شهرداری بندرعباس مشخص و مسئولیت هر کدام از آنها به یکی از مدیران محول شده است.

شهردار بندرعباس ادامه داد: سال قبل نیز اقدام مشابهی انجام شد و پروژه‌ها توسط مسئولان مشخص شده پیگیری شدند.

امینی‌زاده با اشاره به وضعیت اقتصادی ویژه، گفت: باید نسبت به حل موضوعات دقت و توجه بیشتری داشته باشیم، زیرا در غیر این صورت ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که برخی از بخش‌های شهرداری مسیر صحیح را طی نکنند.

وی با تأکید بر اینکه این دیدگاه که تمام فعالیت‌های شهرداری به موضوع درآمد بازمی‌گردد، گفت: ما به طور روزمره هزینه‌های مختلف و ثابتی را داریم اما برای توسعه بیشتر نیازمند درآمد بیشتر هستیم.

شهردار بندرعباس با اشاره به الزامات موضوع حیاتی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اولین مسئله این است که ما نسبت به وضعیت موجود شناخت لازم را داشته باشیم.

امینی‌زاده با بیان اینکه مدیران و کارکنان نباید دچار روزمرگی شوند، اظهار کرد: شهرداری قوانین متفاوتی دارد و باید از ظرفیت‌های مختلف و فرصت‌های موجود استفاده کند و به گونه‌ای عمل شود که مشکلات، هرگز اهداف اصلی را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند چون اوضاع خوب نیست نباید کار کنیم، در حالی که اصل اقتصاد مقاومتی می‌گوید در همین سختی‌ها باید منابع حداکثری را جذب و کارهای مهم را دنبال کرد.

امینی‌زاده با تأکید بر مردم‌مداری در شهرداری، تصریح کرد: بهترین شیوه برای جلب نظر مردم، تکریم آنهاست و این مقوله به همراه جلب مشارکت‌ها در راستای حل مشکلات آنها، مهمترین عامل موفقیت ما در شرایط موجود خواهد بود.

شهردار بندرعباس افزود: تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از موارد بسیار مهم است که باید مدنظر باشد و مانند سابق، هر جا نیاز باشد به سایر دستگاه‌ها نیز کمک خواهیم کرد.

وی با تأکید بر توجه و حل مشکلات نیروی انسانی در راستای بهره‌وری بیشتر از آنان در راستای اهداف شهرداری، خاطرنشان کرد: رهبری در اقتصاد مقاومتی مباحث مختلفی را مطرح کرده‌اند و اکنون برای ما در مجموعه شهرداری برای حل مشکلات، همت بیشتر نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود کارشناسان خبره در شهرداری بندرعباس، تصریح کرد: باید از فکر و توان کارشناسان مجموعه بهره بیشتری ببریم.

امینی‌زاده با بیان اینکه به روند فعالیت‌ها طی سال جاری خوشبین هستیم، گفت: با وجود این همه مشکل، کارها در حال انجام هستند و این نشان می دهد که اگر مقداری بیشتر از فرصت‌ها و منابع استفاده کنیم، مشکلات قابل حل خواهند بود.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه بسیاری از مسائل به پول نیاز ندارند، گفت: ما درآمدی از شهرک پیامبر اعظم(ص) نداریم اما اقدامات خوبی از سوی شهرداری در حال انجام است و باید بتوانیم از امکانات موجود بهره ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز