مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

شاخص برخورداری آب روستایی جزیره قشم تا پایان سال جاری به بیش از ۹۰ درصد میرسد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۰۹:۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۱۹۴۲۸
شاخص برخورداری آب روستایی جزیره قشم تا پایان سال جاری به بیش از ۹۰ درصد میرسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خبر داد: شاخص برخورداری آب روستایی جزیره قشم تا پایان سال جاری به بیش از ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت و مشکل کمبود آب روستاییان این جزیره مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر با تلاش و پیگیری این شرکت و عنایت و توجه دولت تدبیر و امید به موضوع حیاتی تامین آب آشامیدنی روستاهای این جزیره بزرگ و استراتژیک خلیج فارس بیان کرد: تاکنون با اتمام پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در جزیره قشم ۵۰ درصد روستاهای این جزیره از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند، که با اقدامات و توجه ویژه دولت تدبیر و امید طی دو سال اخیر شاخص برخورداری روستاهای جزیره قشم از آب آشامیدنی از ۵۰ درصد با ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت که بعدازآن می‌توان از جزیره قشم به‌عنوان یک منطقه پایدار آبی نام برد.

وی در خصوص آبشیرینکن های احداث‌شده در جزیره قشم افزود: سه ابشیرینکن کاروان، مپنا و طبل با تولید حجم آب ۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز بیش از ۶۶ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با توضیح اینکه تعداد ۴۰ روستای این جزیره نیز از شبکه توزیع آب برخوردارند بیان کرد: ۴۷۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال، هفت باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲۷۵۰ مترمکعب مخزن، ۲ کیلومتر شبکه برق و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی در راستای آب‌رسانی به روستاهای این جزیره احداث‌شده است.

حمزه پور درباره ۵ پروژه جدید این جزیره که اتمام آن‌ها شاخص برخورداری آب آشامیدنی روستاهای جزیره را به ۹۰ درصد افزایش می‌دهد عنوان کرد: پروژه عملیات اجرایی خط انتقال از مخزن طبل به روستای میلکی همچنین تکمیل ایستگاه پمپاژ و آبندی مخزن طبل، اجرای خط انتقال ابشیرینکن رمچاه و خرید و اجرای شبکه توزیع شهرک‌های گربه دان و رمکان دو پروژه از ۵ پروژه این جزیره هستند.

وی در ادامه درباره ۳ پروژه دیگر نیز گفت: عملیات تکمیلی ایستگاه پمپاژ و اجرای خط پی پشت به همراه عملیات تکمیلی ایستگاه پمپاژ تا مخزن سهیلی، عملیات احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال توسعه شبکه کوران و همچنین عملیات احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال توسعه شبکه دره کوه از پروژه‌های در دست اقدام است که تمامی آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود که جهت اجرای این عملیات بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها تا پایان سال جاری میزان تولید آب در بخش روستایی توسط آبشیرینکن ها به ۱۵ هزار مترمکعب می‌رسد که با توجه به تولید این میزان جزیره قشم به منطقه پایدار آبی تبدیل خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز