استاندار هرمزگان در ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی:

حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق در اولویت برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی سال جاری

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۷:۲۷:۱۱
کد خبر: ۴۱۹۸۷۷
حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق در اولویت برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی سال جاری
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در کل کشور امسال روی سه آسیب بافت های فرسوده و حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق متمرکز شده اند و باید این موارد در برنامه قرار گیرد و روی آنها کار شود تا این آسیب ها کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه هر کار و برنامه ای اگر درست تبیین نشود در عمل دچار مشکل خواهد شد، عنوان کرد: باید موضوع آسیب های اجتماعی را بشکافیم تا متوجه شویم با چه مسائلی مواجه هستیم چون تا عمق فاجعه را ندانیم و برنامه ریزی درست انجام ندهیم، نمی توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: از دستگاه های عضو این ستاد می خواهیم آسیب های اجتماعی دارای اولویت از منظر خود را تا 15 روز آینده به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند تا متناسب با آن برنامه ریزی شود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین دستگاه های عضو ستاد برنامه ها و اعتبارات مربوطه خود در زمینه آسیب های اجتماعی را اعلام کنند.

جادری خواهان فعالیت بیشتر سازمان های مردمی و نهادهای اجتماعی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی شد و بیان داشت: باید در جلسات این ستاد سازمان های مردمی بیشتر حضور یافته و از نظرات آنها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی باید برنامه خود را اعلام کنند تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای تشکیل سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور که کار آن بررسی و اجرای مصوبات این بخش است، اظهار داشت: اعتیاد و طلاق، بیکاری و نبود اشتغال، سرقت و تخلفات اجتماعی و گسست خانواده ها از مهمترین آسیب هاست و در کل کشور امسال روی سه آسیب بافت های فرسوده و حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق متمرکز شده اند و باید این موارد در برنامه قرار گیرد و روی آنها کار شود تا این آسیب ها کاهش یابد.

جادری منشا بیشتر آسیب های اجتماعی را فقر و بیکاری و مفاسد اداری و اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید در این ستاد براساس برنامه زمان بندی تعریف شده و دستور کار مشخص تصمیم گیری و کارها را پیگیری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز