واگذاری جشنواره ها و نمایشگاه های قشم به بخش خصوصی

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۸:۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۱۹۹۰۵
واگذاری جشنواره ها و نمایشگاه های قشم به بخش خصوصی
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست واگذاری جشنواره ها و نمایشگاه های این منطقه به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی شیخ زاده با بیان این مطلب گفت: تمام شرکت های برتر برگزار کننده جشنواره ها و نمایشگاه ها در سطح کشور می توانند با ارائه رزومه کامل خود به همراه جدول نمایشگاهی پیشنهادی، در فراخوان مشارکت کنند.

وی با اعلام اینکه سالن نمایشگاه بین المللی قشم دارای 13 هزار و 600 متر مربع مساحت می باشد، گفت: این مکان فضای مناسبی برای برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال و نمایشگاه ها و فستیوال های منطقه ای و ملی در حوزه های صنعتی، بازرگانی، گردشگری و موارد دیگر است.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت های خصوصی دارای مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران می توانند با ارائه رزومه کامل خود به همراه جدول نمایشگاهی پیشنهادی خود به آدرس www.qeshm.ir مراجعه و با دریافت اطلاعات مورد نظر از این فرصت برای مشارکت در این فراخوان بهره مند شوند.

وی با اعلام اینکه تحولات بسیار مهمی در حوزه اقتصادی منطقه آزاد قشم از جمله راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر بهمن این جزیره با بندرخصب کشور عمان در آینده نزدیک در حال شکل گیری و اجرا می باشد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های مختلف در قشم نقش مهمی در معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه و کشورهایی که علاقمند مشارکت در طرح های صنعتی قشم هستند، به همراه خواهد داشت.

شیخ زاده همچنین یادآور شد: فعالان عرصه های نمایشگاهی همچنین می توانند با برپایی نمایشگاه های بین المللی در این منطقه و انتقال فناوری های نوین کشورهای مختلف در این سالن نمایشگاهی، فعالان اقتصادی بخش های مختلف صنعتی کشور را به جزیره قشم دعوت کنند.

وی با اشاره به بند 11 سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با وظایف مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و انتقال فناوری از این مناطق به سرزمین اصلی، برگزاری نمایشگاه های بین المللی در این منطقه را برای تحقق این اهداف بسیار مهم ارزیابی کرد.

جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن حدود 120 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلوکتر مربع وسعت بزرگترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود که به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت های عظیم نفت و گاز، فرودگاه بین المللی قشم با پهنای باند مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر، اسکله مهم کاوه با عمق آبخور مناسب جهت پهلوگیری شناورهای قاره پیما، وجود چهار شهرک مهم صنعتی و برنامه های ویژه ای که برای توسعه پایدار از طریق فعال سازی صنایع در این شهرک ها طراحی شده، وجود سواحل زیبا، سایت های مهم گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین ها، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، صنایع دستی هنرمندان بومی، تنگه چاهکوه، طیف عظیم خاک های رنگی هرمز، قلاع پرتغالی ها، بادگیرهای زیبای بندرتاریخی لافت، چاه های تلا، غارهای خوربس، موزه ژئوپارک با 3000 گونه جانوری تاکسیدرمی شده، جزایر ناز، دره ستاره ها و دهها ظرفیت مهم گردشگری دیگر و مهمتر از همه با داشتن مردمانی مهربان و میهمان دوست در طول سال میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز