سمپاشی درختان نهالستان

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۸:۴۲:۴۴
کد خبر: ۴۱۹۹۲۳
سمپاشی درختان نهالستان
مصطفی خادم ازاجرای طرح سمپاشی و مقابله با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع و پراکنش آفات برگخوار در نهالستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم اظهار کرد: در سال جاری به دلیل مساعد بودن شرایط جوی همانند بسیاری از سالهای قبل با طغیان آفت برگخواردر فضای سبز نهالستان شهربندرعباس مواجه هستیم که این وضعیت در خصوص درختان گارم زنگی،جم،کناربیش از سایر گونه ها مشهود است.

این مسئول یادآور شد: طبق بررسی های کارشناسی جمعیت آفت تا حد زیادی کنترل شده ولی به دلیل مساعد بودن شرایط برای افزایش جمعیت و رشد این آفت، برغم انجام اقدامات کنترلی اما شاهد حضور مجدد آفت برگ خوار و فعالیت آن هستیم.

دبیرکمیته حفظ نباتات خانم الهام نصرتی افزود: درعملیات سمپاشی درختان رعایت کلیه نکات ایمنی ازجمله لباس مناسب ، ماسک ، دستکش ومصرف شیر توسط اکیپ سمپاشی مدنظر بوده است . همچنین سمومی استفاده میشودکه کمترین خسارت را به محیط زیست وارد کنند ودر ضمن بیشترین تاثیر رادر از میان بردن آفات داشته باشد.

. وی با اعلام اینکه اکثر سم پاشی درختان در شبانه روز بین ساعات ۲۲ تا ۵ صبح انجام می شود، گفت: حفظ سلامت فضای سبز نهالستان، سلامت باغبانان و رضایت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و این مهم میسر نیست مگر با کاهش مصرف سموم شیمیایی در محیط های زیست شهری که با استفاده از سایر روشهای کنترل که در سالهای اخیر در فضای سبز بندرعباس مورد توجه قرار داشته، محقق خواهد شد.

خادم درپایان خاطرنشان کرد: هم اکنون اقدامات کنترلی علیه انواع آفت برگخوار در عرصه های مختلف فضای سبز ونهالستان در حال انجام و پیگیری است ولی به دلیل گستردگی فضای سبز و تعداد زیاد درختان آلوده و رطوبت هوا و نیز وزش باد و عدم بارندگی، در نتیجه عدم امکان سمپاشی در برخی ایام، تحقق برنامه های پیش بینی شده در راستای کنترل آفت برگ خوار مستلزم صرف زمان بیشتری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز