استاندار هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

تمامی امکانات برای اجرای مناسب سرشماری بسیج شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۷:۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۰۹۸۷
تمامی امکانات برای اجرای مناسب سرشماری بسیج شود
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال جاری، گفت: تمامی امکانات برای اجرای مناسب سرشماری بسیج شود.

به گزارش خبرگزاری برنا  در هرمزگان، جاسم جادری در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با گرامیداشت و تبریک میلاد امام حسن (ع)، عنوان کرد: وظیفه سنگینی که امام حسن پس از شهادت پدر بزرگوار خود بر عهده داشتند ایفای نقش همبستگی بود و صلح امام حسن موجب حفظ اسلام و وحدت مسلمین شد.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در دوران پر خیر و برکت زندگی خود دو بار تمام اموال خود را در راه خدا بخشیدند و این امام آموزه های اخلاقی بسیاری برای ما به عنوان الگو قرار داده اند.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور در سال جاری، افزود: آمار پایه برنامه ریزی است و اگر آمار نداشته باشیم برنامه ریزی ما ناقص خواهد بود و آمار برای کشور جنبه حیاتی دارد.

جادری تصریح کرد: از مردم می خواهیم در زمان سرشماری به ماموران کمک کنند و آنها را افراد امین تلقی کنند و اطلاعات درست به آنها ارائه دهند و فرمانداران نیز امکانات را برای برگزاری مناسب سرشماری بسیج کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی را باید در سال جاری اجرایی کنیم، اظهار داشت: همه باید به این برنامه کمک کنند تا اهداف این برنامه اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به طرح احداث شهرک صنعتی جاسک، بیان داشت: دولت برای اجرای این طرح در جاسک وقت گذاشته و همه باید کمک کنند تا این طرح عملیاتی شود.

جادری گفت: شورای برنامه ریزی استان با کلیات طرح شهرک صنعتی جاسک موافق است و جزئیات و جانمایی آن باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: از این پس هر طرح صنعتی در شرق هرمزگان و سواحل مکران باید پیوست های زیست محیطی و سلامت را داشته باشند و هرکس می خواهد کار صنعتی انجام دهد باید وظیفه اجتماعی خود را نیز انجام دهد.

برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از کارهای مهم کشور در سال جاری است

صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه شورای برنامه ریزی بالاترین نهاد تصمیم گیری استان است که به موجب قانون تشکیل می شود، عنوان کرد: متعاقب این شورا کارگروه های تخصصی به عنوان بازوان شورای برنامه ریزی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه ششم تغییراتی در این کارگروه ها ایجاد می شود و دبیرخانه شورا موظف است کلیه مصوبات کارگروه ها را با قوانین و ضوابط انطباق دهد و به شورا بیاورد تا مصوب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان با اشاره به اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان هرمزگان، افزود: تا کنون اعتبارات عمرانی و هزینه ای سال جاری ابلاغ نشده و بودجه به صورت سه دوازدهم آمده است.

دریانورد یکی از اقدامات مهم دولت در سال جاری را برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن دانست و تصریح کرد: سرشماری مبنای اطلاعات کشور است و ضرورت دارد تمام امکانات کشور برای انجام سرشماری بسیج شود چون سرشماری تنها کار یک دستگاه نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز