خادم:

نیمی از فضای سبز بندرعباس با آب غیر شرب آبیاری می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۷:۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۰۹۸۹
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، حدود نیمی از فضای سبز شهر بنردعباس با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم در این ارتباط اظهار کرد: توسعه شبکه آب خام و جداسازی آن از شبکه آب شهری یکی از اولویت‌های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس است.

وی افزود: این مسئله طی سال جاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته و هم‌اکنون حدود نیمی از فضای سبز شهر بندرعباس با تانکرهای حامل آب غیر شرب و سیستم‌های تحت فشار با آب غیر شرب آبیاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: مطالعات طراحی شبکه‌های آبرسانی و آبیاری فضای سبز، در راستای سیاست صحیح جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آب فضای سبز در جهت تعدیل شرایط بحران آب، بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش سهم مصرف آب فضای سبز از بخش آب تصفیه شده شهرها و کاهش هزینه‌های مرتبط و افزایش راندمان آبیاری برای فضای سبز و طرح‌های مختلف جداسازی آب شرب در همه مناطق شهری  اجرا شده است.

خادم خاطرنشان کرد: از این میان می‌توان به تغییر آبرسانی در سال جاری به پروژه‌های فضای سبز در مناطق سه‌گانه (بلوار امام خمینی، بلوار امام سجاد، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار طالقانی و بوستان‌های رز، گمبرون، دباغیان، شهید پرور، و....) اشارهکرد.

وی بیان کرد: با توجه به انجام عملیات آبرسانی و برای آبیاری پارکها و فضاهای سبز به وسیله آب غیر شرب، این اقدام با نصب تابلو هشدار دهنده و استفاده سبزبانان از کاورهای مخصوص این امر، اطلاع رسانی شده است.

خادم در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل محدود بودن منابع آبی و لزوم کاهش مصرف آب، از یک سو و از جهتی هم رسیدگی هر چه بهتر به فضای سبز شهری، فرایند تفکیک منابع آبی غیرشرب با جدیت تمام در مناطق مختلف شهر بندرعباس در حال اجراست و در آینده نزدیک کلیه فرایند آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز