مدیرعامل آبفای هرمزگان خبر داد

به هیچ متقاضی ساخت و سازی انشعاب موقت واگذار نمی کنیم

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۴:۱۳
کد خبر: ۴۲۱۰۴۰
به هیچ متقاضی ساخت و سازی انشعاب موقت واگذار نمی کنیم
مدیرعامل آبفای هرمزگان به مناسبت هفته صرفه جویی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی ،کمبود آب شیرین و وابستگی فضای سبز شهری به آب شرب ، اظهار داشت: طی یکسال گذشته ضمن تغییر نگرش ها و مهندسی مجدد فضای سبز با همکاری شهرداری بندرعباس ، 30 درصد کاهش مصرف آب شرب در بخش فضای سبز داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "امین قصمی" گفت: در راستای مهندسی مجدد فضای سبز، طی توافق نامه مشترکی با شهرداری در حال آماده سازی پکیج تصفیه فاضلاب خام خانگی فاضلاب به عنوان منبع جایگزین آبشرب برای آبیاری فضای سبز هستیم. وی با اشاره به اینکه؛ چندین چاه جهت بهره برداری و آبیاری فضای سبز به شهرداری واگذار شده ، تصریح کرد: تا کنون بخش اعظمی از انشعابات این بخش احصاء و کنتورگذاری شده است که با تامین منابع مالی شهرداری جهت جایگزینی کامل منابع آبی ،  تا پایان سال 96 کلیه انشعابات آبشرب بخش فضای سبز قطع می شود.

وی گفت: در حال حاضر حجم پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس 600 هزار متر مکعب در شبانه روز است که این میزان بسیار بیشتر از نیاز آبی فضای سبز شهری است اما امکان استفاده از آن در این بخش وجود ندارد و بایستی روند تصفیه تکمیلی را طی کند .

قصمی اضافه کرد: این مجموعه قراردادی به حجم ریالی 2500 میلیارد با سرمایه گذار بخش خصوصی "ژرف کار جم" منعقد نموده است تا با انجام مراحل تصفیه تکمیلی بر روی پساب تولیدی ، آن را به صنایع غرب بندرعباس و شهرداری جهت آبیاری فضای سبز واگذار نماید.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه به افزایش ساخت و سازهای شهری در شهر بندرعباس اشاره کرد و در نتیجه افزایش مصرف آب شرب، گفت: از سال 94 براساس مصوبه شورای عالی حفاظت آب ما برای هیچ متقاضی ساخت و سازی ، انشعاب موقت آب واگذار نمی کنیم و با توجه به اینکه عمده مصرف آب در این بخش جهت ساخت بتون می باشد با هماهنگی سازمان نظام مهندسی می توانند از بتون آماده برای ساخت و ساز استفاده نمایند.

نظر شما