فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاب گفت:

لیلة القدر شب یلدایِ روح و فرصتی زرین برای شستشوی آینه دل است

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۱۰:۵۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۲۳۱۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب لیلةالقدر را شب یلدای روح ،آمرزش گناهان و شب مقدرات یک انسان برشمرد و گفت: لیلة القدر شب یلدایِ روح و فرصتی زرین برای شستشوی آینه دل است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حبیب الله سهرابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاب گفت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی رسد خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

وی عبادت در شب قدر را برتر از عبادت هزار ماه دانست و افزود: در این شب، مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها، عمرها و امور دیگر مشخص می شود. دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می گردد.

سرهنگ سهرابی شب قدر را فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل برشمرد و گفت: این شب بهترین فرصت است تا خوبی ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم نماییم.

سهرابی اتصریح کرد: دعاهای شبهای رمضان مجموعه ای است روشنی بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش های آن ها به صورت هدف هایی برای ما در می آیند پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم تا به سوی این هدف های مطرح شده در دعاها گام برداریم.

وی بیان داشت: نامگذاری یکی از سوره‌های قرآن به نام «قدر» گویای فضیلت و اهمیت این شب است بطوری که قرآن که بهترین خیرات و برکات است در این شب مبارک نازل شده است.

سرهنگ سهرابی گفت: شب قدر یکی از بهترین شبهای سال است، زیرا در آن شب وسیله‌های هدایت بشر توسط کتب آسمانی، من جمله قرآن که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی است بر قلب مبارک پیامبر (ص) نازل شده است.

نظر شما