رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس

دولت لایحه حمایت از محیط‌بانان را به مجلس ارائه کند

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۷:۲۰:۴۸
کد خبر: ۴۲۲۷۳۶
دولت لایحه حمایت از محیط‌بانان را به مجلس ارائه کند
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس گفت: لازم است برای حمایت از محیط‌بانان و تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز لایحه‌ای ویژه از سوی دولت به مجلس ارائه شود

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، به نقل از فارس کیانوش جهانبخش در نشست با جمعی از فعالان زیست محیطی شهر بندرعباس اظهار کرد: قوانین موجود در حوزه مقابله با شکار غیرمجاز و یا تعدی به طبیعت در کشور به اندازه کافی بازدارنده نیست و باید دولت لایحه ویژه‌ای را به منظور تشدید مجازات‌ها در این بخش به مجلس ارائه کند .

وی اضافه کرد: همان‌طور که قانون مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور حاوی مجازات‌های سنگینی برای عاملان این جرائم غیرانسانی است، باید قانون مبارزه با شکار غیرقانونی نیز دارای مجازات‌های سنگینی باشد که افراد جرأت دست‌درازی به طبیعت را نداشته باشند .

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: قانون حمایت از محیط‌بانان نیز به اندازه کافی اختیارات و امکانات را در اختیار این قشر پرتلاش قرار نمی‌دهد که امیدواریم با انگیزه خوب سازمان محیط زیست در این زمینه و نگاه مثبت دولت در این راستا شاهد تجدیدنظر در این قوانین باشیم .

جهانبخش خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره دهم انگیزه کافی را برای این تجدیدنظر داراست و باید از این فرصت برای صیانت از محیط زیست به عنوان یکی از چالش‌های مهم ده‌های پیش‌رو و صیانت از منابع ملی استفاده کنیم .

وی یاد و خاطره دو شهید محیط‌بان هرمزگان و یک شهید محیط‌بان استان فارس را که در طول 48 ساعت جان خود را بر سر صیانت از منابع ملی کشور فدا کردند، گرامیداشت و ادامه داد: در شرایطی که محیط زیست کشور در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارد باید تلاش کنیم تا به کمک قانون و فرهنگ‌سازی در جامعه به خصوص از سنین کودکی نسبت به حفظ این منابع ارزشمند کوشا باشیم .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: تنها نباید انتظار حفاظت از محیط زیست را از سازمان محیط زیست و یا دولت داشت، بلکه باید همه در این زمینه فعالانه عمل کنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز