نوزده طرح اجرا شده در فرودگاه بین المللی کیش

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۸:۴۷:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۸۹۲
نوزده طرح اجرا شده در فرودگاه بین المللی کیش
فرودگاه بین المللی کیش در 33 ماه گذشته با اجرای 19 طرح عمرانی توسعه یافت.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، از مهر 92 تا خرداد امسال و در مدت 33 ماه به طور متوسط هر دو ماه یک طرح عمرانی یا برنامه توسعه ای در فرودگاه بین المللی کیش اجرا شده است.

فرودگاه کیش به عنوان مهمترین مبداء ورودی تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی گردشگران در سفر به کیش دارد. در همین راستا با تاکید دکتر مونسان توسعه زیر ساخت ها، امکانات و خدمات فرودگاهی و دستیابی به استانداردهای بین المللی در دستور کار قرار گرفت.

تعریض، بهسازی و روکش باند جنوبی به طول تقریبی 4 کیلومتر که با هدف آماده سازی فرودگاه بین المللی کیش جهت نشست و بر خاست هواپیما های ایرباس A380  آماده شده است و گسترش و نو سازی سالن ورودی پروازهای داخلی و افزودن بیش از 2 هزار متر مربع به فضای داخلی این سالن، دو طرح عمرانی در فرودگاه بین المللی کیش است که در این مدت اجرا شده است.

همچنین جهت راه اندازی و بهره برداری از بزرگترین سایت زیربنایی هلی کوپتری یکپارچه کشور، اجرای تاسیسات زیر بنایی این سایت آغاز شده که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

از دیگر طرح های عمرانی در فرودگاه بین المللی کیش می توان به اتصال سیستم فاضلاب فرودگاه به شبکه شهری، نصب و راه اندازی 8 دستگاه پکیج با ظرفیت 30 تن در جهت افزایش ظرفیت سیستم های برودتی ترمینال ها و سالن های فرودگاهی، خرید دستگاه دیزل ژنراتور جهت راه اندازی ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت جدید و افزایش ظرفیت برق اضطراری فرودگاه، نصب و راه اندازی دستگاه های یوپی اس با هدف ارتقاء روشنایی سطوح پروازی فرودگاه کیش از  CAT1  به CAT2   و افزایش ایمنی و سلامت پرواز اشاره کرد.

با توجه به نیاز فرودگاه بین المللی کیش به افزایش ظرفیت سوخت رسانی، اسناد لازم جهت عملیاتی شدن طرح سوخت رسانی تهیه و اجرای آن آغاز شد.

همچنین در جهت افزایش رضایتمندی مسافران و شرکتهای هواپیمایی مستقر در محوطه فرودگاهی ، 70 درصد ناوگان حمل و نقل و هندلینگ فرودگاهی نو سازی شد. تشکیل تیم مدیریتی اپرون و تامین و افزایش تعداد تجهیزات خودرویی، انفرادی و نیروی انسانی در اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی و ارتقاء طبقه بندی این اداره به CAT 8  و اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمای کشوری برای ثبت فرودگاه هندورابی در سیستم جامع و جهانی فرودگاهی، تکمیل مراحل ساخت و تجهیز و آغاز بهره برداری از ساختمان برج مراقبت و تکنیکال بلاک جدید فرودگاه و استقرار کارکنان معاونت عملیات هوانوردی در ساختمان جدید از دیگر طرح های موفقی بود که در 33 ماه گذشته در فرودگاه بین المللی کیش اجرا شده است.

لازم به ذکر است در دو نیم سال گذشته استقرار سه سیستم مدیریت کیفی، محیط زیست و ایمنی و بهداشت با هدف ایجاد سیستم جامع کسب گواهینامه های سیستم مدیریت یکپارچه(I.M.S ) در فرودگاه بین المللی کیش را درپی داشت . ضمن اینکه به دلیل تلاش مستمر در حوزه خدمات فرودگاهی و ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات، شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور پس از انجام ممیزی های فراوان فرودگاه بین المللی کیش را در زمینه تکریم ارباب رجوع و تامین امکانات مسافران به عنوان رتبه نخست در کشور معرفی کرد.

در جهت ارتقاء بخش هوانوردی فرودگاه نیز اقدام های لازم انجام و در نهایت گواهینامه های مربوطه از سازمان هواپیمایی کشور دریافت شد.

مراحل ساخت پایانه بزرگ مسافری جزیره کیش با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر از جمله طرح های عملیاتی شده در این مدت است که سرعت احداث آن شدت گرفت.  این پایانه بزرگترین سالن یکپارچه پروازهای داخلی بوده و در بین فرودگاههای کشور دومین پایانه بزرگ مسافری پس از پایانه فرودگاه امام خمینی (ره)  است.

فنس کشی 10کیلومتر از محوطه فرودگاه در جهت ارتقاء درجه امنیت و حفاظت فرودگاهی و جلوگیری از ورود آهوان به این محوطه، نصب محافظ سایت رادار با هدف پیشگیری از آسیب های احتمالی و مراقبت از این رادار که تمامی معارض و عملیات هوایی جنوب کشور را پوشش می دهد، عقد قرار داد با شرکت فارسکو برای ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماهای پهن پیکر و واگذاری زمین برای اجرای طرح،  نصب و راه اندازی سیستم های DCS  و FIDS  و مذاکره و جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارگو ترمینال هوایی در فرودگاه بین المللی کیش از دیگر طرح ها و برنامه های متعددی است که در 33 ماه گذشته در فرودگاه بین المللی کیش اجرا شده است.

برگزاری  اجلاس های جهانی و منطقه ای ایکائو با هدف معرفی پتانسیل ها و امکانات ایران در سطح بین المللی، برگزاری موفق نمایشگاه دو سالانه صنایع هوایی و هوانوردی با حضور گسترده شرکتهای خارجی، اجرای اولین مانور مشترک شبانه با محوریت آتش نشانی، نجات و امداد با حضور 32 واحد فرودگاهی و شهری با هدف افزایش آمادگی جهت مقابله با سوانح  و اولین مانور طرح اضطراری با حضور 300 نفر از واحد های مختلف فرودگاهی بخشی از عملکرد قابل توجه سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه خدمات و طرح های فرودگاهی است.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پر تردد کشور پس از تهران و مشهد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز