سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان خبرداد:

آموزش ۴۷۵ نفر در دوره های آشنایی با طب سنتی

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۸:۵۳:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۴۶۷
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان از آموزش 475 نفر در دوره های آشنایی با طب سنتی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان و به نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس؛ سیما استقلال  با اشاره به اینکه دوره آشنایی با طب سنتی از شهریورماه 93 در پی انعقاد تفاهم نامه با انجمن تحقیقات طب سنتی ایران برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره ها در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته برگزار و تاکنون 475 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

این مقام مسئول از زمان برگزاری هر سطح این دوره ها در مدت یکماه و با حضور اساتید پروازی خبرداد.

وی با اشاره به اینکه در سطح مقدماتی فراگیران با کلیات طب سنتی، ارکان، امزجه، نشانه های کلی مزاج،مبانی سته ی ضروریه، پاکسازی و امراض شناسی آشنا می‌شوند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در سطح میانی تدابیر اعمال یداوی و در سطح پیشرفته تغذیه و پیشگیری از بیماری ها باروش های طب سنتی را فرا می‌گیرند.

استقلال بابیان اینکه اساتید این دوره ها پزشکان متخصص طب سنتی در سطح کشور می‌باشند، خاطرنشانکرد: در طب سنتی حفظ سلامت مقدم بر درمان است و توجه به روش زندگی و تأمین هوای سالم،تغذیه درست، فعالیت کافی، استراحت به اندازه و تعادل روحی و روانی شعار طب سنتی ایراناست.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به اینکه در طب سنتی ایران هر فرد حالت و طبیعتمزاج یا ارگانیسم بدن خود را نسبت به غذاهای سرد یا گرم تشخیص می‌دهد، اضافه کرد: فردباید در مصرف آن ها رعایت اعتدال را در دستور کار خود قرار دهد تا دچار عوارض گوارشی نشود.

وی در پایان با بیان اینکه عدم هماهنگی بین مزاج و غذا موجب اختلال در اندام های داخلی مثل قلبو ریه می شود و شخص احساس بیماری می‌کند، گفت: در این دوره ها خواهیم آموخت که چگونه به وسیله طب سنتی می توان سلامت خود را حفظ کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز