واگذاری ۱۳ کیلومتر از طرح جامع فیبر نوری جزیره قشم به بخش خصوصی ذیصلاح

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۹۹۷۵
واگذاری ۱۳ کیلومتر از طرح جامع فیبر نوری جزیره قشم به بخش خصوصی ذیصلاح
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از مناقصه برای اجرای 13 کیلومتر فیبر نوری در مسیر اسکله شهید ذاکری تا شهرک صنعتی تولا، خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مجید حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: این طرح با اعتبار 6 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف سرعت بخشیدن به پهنای باند برای انتقال اطلاعات در این جزیره، از ماه آینده به مناقصه گذاشته می شود.

وی با اعلام اینکه این طرح طی مدت سه ماه اجرا خواهد شد، گفت: اجرای فیبر نوری در 13 کیلومتر مسیر از قشم تا شهرک صنعتی تولا به عنوان یک زیر ساخت خصوصی سازمان منطقه آزاد قشم به ویژه در شرایطی که فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، کاهش پرداخت هزینه اپراتورها،  امنیت، انعطاف پذیری بالا و عدم تاثیرپذیری از عوامل خارجی همچون میادین الکتریکی و نویزها از امتیازات این طرح می باشد.

وی اظهار کرد: 13 کیلومتر فیبرنوری از اسکله شهید ذاکری تا شهرک صنعتی تولا با هدف فراهم کردن بسترهای مخابراتی و الکترونیکی در سطح جزیره قشم، اجرا می شود.

حاجی زاده اظهار کرد: طرح فیبرنوری جزیره قشم از ماه آینده به مناقصه گذاشته می شود و همه شرکت های دارای توان فنی و مالی می توانند در این مناقصه مشارکت کنند.

بنا به این گزارش، حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پس از موفقیت ایران در مساله برجام و فراهم شدن شرایط ورود سرمایه گذاران خارجی به کشورمان و متعاقب آن ورود شماری از فعالان اقتصادی کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در منطقه آزاد قشم، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران را در دستور کار بخش های مختلف این سازمان قرار داد.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های عظیم نفت و گاز، فضاهای مهم حوزه صنعت گردشگری و صنایعی همچون شیلات، شناور سازی، تولید آب و برق، تولید ماهی در قفس، بیش از 150 کارخانه تولیدی و برنامه های جامع در زمینه های مختلف صنعتی به توسعه زیرساخت های فناوری های روز نیازمند است.      

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز