برای اولین بار به همت محققان جهاد دانشگاهی هرمزگان؛ دستگاه دیتالاگر برای اندازه گیری آنلاین دما و رطوبت ساخته شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۸:۳۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۵۵۷
برای اولین بار به همت محققان جهاد دانشگاهی هرمزگان؛ دستگاه دیتالاگر برای اندازه گیری آنلاین دما و رطوبت ساخته شد
سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: دستگاه دیتالاگر برای اندازه گیری آنلاین دما و رطوبت طراحی، ساخته و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ حمید یاسی پور طهرانی سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان افزود: یکی از شاخص ترین فعالیت های بخش پژوهشی جهاددانشگاهی استان هرمزگان ساخت دستگاه آبساز جهت استحصال آب از رطوبت هوا است که این تکنولوژی کاملا بومی بوده و نمونه های خارجی خود مصرف برق کمتری دارد و در عین حال از نظر تولید آب با نمونه های خارجی  برابری می کند.

وی ادامه داد: جهت شبیه سازی و بهینه سازی دستگاه آبساز، دستگاه دیتالاگر برای آنلاین رطوبت و دما در بخش های مختلف دستگاه طراحی شد و پس از شبیه سازی و ساخت دستگاه بر روی نمونه تحقیقاتی آبساز جهاد دانشگاهی هرمزگان با موفقیت نصب و راه اندازی شد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: دستگاه دیتالاگر در هر 30 ثانیه وضعیت دما و رطوبت را در بخش های مختلف آبساز اندازه گیری و ذخیره سازی می‌کند.

یاسی پورتصریح کرد: جهاد دانشگاهی هرمزگان با اتکای متخصصین خود در مرکز خدمات تخصصی مدیریت و توسعه پایدار منابع آب و انرژی قابلیت محاسبه، طراحی و ساخت اینگونه دستگاه‌ ها را جهت رفع نیاز صنایع مختلف استان و کشور دارا می‌باشد و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این بخش اعلام می‌کند.

شایان ذکر ست:این دستگاه برای اولین بار در کشور طراحی، تولید و راه اندازی شده است ونمونه مشابه این دستگاه در کشور موجود نمی‌باشد.

 

نظر شما