افزایش ۶۴ درصدی کالاهای ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۸:۵۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۱۲۰۴
افزایش ۶۴ درصدی کالاهای ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم
مدیرکل گمرک قشم از افزایش 64 درصدی کالاهای ترانزیت خارجی صادره از این گمرک در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94 خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حسین سعیدی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر چهار هزار و 960 تن کالای ترانزیت خارجی با ارزشی افزون بر 150 میلیارد و 542 میلیون و 688 هزار ریال از طریق گمرک قشم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این میزان کالای ترانزیت خارجی صادره از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد رشد داشته اما از حیث ارزش ریالی 73 درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل گمرک قشم، شمش سرب و کولر گازی عمده کالاهای ترانزیت شده گمرک قشم به کشورهای اندونزی، مالزی، امارات و منطقه آزاد چابهار می باشد.

وی افزود: طی این مدت بالغ بر 11 هزار و 301 تن کالا به ارزش یک تریلیون و 557 میلیارد و 629 میلیون و 527 هزار ریال از مبدا سایر گمرکات کشور به مقصد گمرک قشم ترانزیت شده است.

سعیدی گفت: این میزان ترانزیت خارجی وارده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش ریالی به ترتیب 21 درصد و 154 درصد ررشد داشته است.

وی یادآور شد: پوشاک، کفش، لوازم خانگی و مواد اولیه شرکت های مستقر در منطقه آزاد قشم عمده کالاهایی هستند که بیشتر از مبدا گمرک شهید رجایی بندرعباس به گمرک قشم ترانزیت شده است.

 

نظر شما