عوامل موثر درایجاد فرونشت های دشت میناب بررسی شد .

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۹:۰۴:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۲۰۸
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت : برای رهایی از مشکل خشکسالی باید علل آن را پیدا کرد ، متاسفانه بشر در کره زمین بیشترین تخریب را داشته است . همچنین افزایش دما در کره زمین مهمترین عامل خشکسالی است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت : برای رهایی از مشکل خشکسالی باید علل آن را پیدا کرد ، متاسفانه بشر در کره زمین بیشترین تخریب را داشته است . همچنین افزایش دما در کره زمین مهمترین عامل خشکسالی است.

ابتکار ادامه داد : برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و صرف نود درصدی این آب در بخش کشاورزی سنتی  علت عمده این بی آبی و خشکسالی است وی همچنین متذکر شد تا هرچه سریعتر اقدامات تکمیلی و بهره برداری از آب شرینکن بندرعباس صورت گیرد .

معصومه ابتکار اظهار کرد: تأکید دولت یازدهم همکاری میان دستگاه‌های مختلف برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی در کشور است و امروز ضمن بازدید از عوارض زیست‌محیطی ناشی از برداشت بی‌رویه آب از دشت میناب، در مجموعه نشست‌هایی به بررسی راهکارهای رفع این مشکل می پردازیم.

وی تأکید کرد: اگر دستگاه‌های متولی در این زمینه به خوبی با هم مشارکت کنند و از ظرفیت مردم نیز در این زمینه به خوبی استفاده شود، عبور از این چالش آسان‌تر خواهد بود.

هم چنین استاندار هرمزگان با تشریح وضعیت برداشت از منابع آب زیر زمینی  گفت : حفر چاههای غیر مجاز و اضافه برداشت و مصرف بی رویه آب در  بخش کشاورزی به صورت نسبی موجب بروز مشکلاتی برای باغداران و کشاورزان اصیل میناب شده است .

جادری با اشاره به نقش دشت میناب در تامین محصولات کشاورزی استان و کشور در فصول مختلف سال و صادرات به سرزمینهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مورد توجه جدی همه مسئولان است و باید با همدلی و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی زمینه فعالیت کشاورزان و باغداران میناب فراهم شود .

وی با قدردانی از اقدامات متولیان آب استان در مدیریت و تامین آب شرب بهداشتی همه مردم ، تامین آب کشاورزی مورد نیاز باغداران اظهار داشت : جهت کاهش اثرات خشکسالی و به منظور تامین پایدار آب شرب مرکز استان با جدیت پیگیری هایی انجام شده و در حال حاضر شصت درصد ا طرح احداث آب شیرین کن بندرعباس پیشرفت داشته است .

استاندار هرمزگان ادامه داد امیدواریم در اسرع وقت با حمایت دولت محترم مشکل ضمانت بانکی برای تامین مالی طرح رفع گردد و بتوانیم با اجرای طرح بزرگ و حیاتی د رتامین آب شرب بندرعباس و کاهش تخریب زیست محیطی گامی اساسی برداشته شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز