مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان مطرح کرد:

اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان و مستمری بگیران/ برقراری تعامل سازنده با شرکای اجتماعی

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۹:۵۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۹۷۰
اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان و مستمری بگیران/ برقراری تعامل سازنده با شرکای اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان برقراری تعامل سازنده با شرکای اجتماعی این سازمان بیمه گر را از برنامه های در دستور کار دانست و گفت: این مهم از طریق هم اندیشی با نمایندگان تشکل های کارفرمایی، کارگران و بازنشستگان انجام می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "سید فاضل حیدری بلوکی" که در نشست هم اندیشی و تجلیل از نمایندگان تشکل های کارگری ، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان به مناسبت هفته تامین اجتماعی سخن می گفت، با ارایه گزارش عملکردی از دستاوردهای یکسال اخیر اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: در یک سال اخیر تعداد 2هزار و595 پرونده مستمری برقرار شده است که 67 درصد پرونده بازنشستگی، 28درصد پرونده بازماندگان و 5 درصد را پرونده از کار افتادگی تشکیل می دهد.

وی افزود: طبق آمار موجود، در یکسال گذشته تعداد یکهزار و 737 مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.

حیدری بلوکی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، مجموعاً 20 هزار و875 سند تعهدات کوتاه مدت در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، 42درصد از اسناد صادره مربوط به غرامت دستمزد ایام بیماری غیر ناشی از کار است.

این مقام مسئول بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه سال 95، مجموعا تعداد 543هزار و399 دفترچه درمانی صادر و تعداد 388 هزار و474 دفترچه درمانی نیز تمدید اعتبار شده است که در بخش تمدید دفترچه ها شاهد افزایش 12.5 درصدی بودیم.

حیدری بلوکی از فراهم شدن امکان دریافت غیر حضوری لیست حق بیمه برای کارفرمایان نیز سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، تعداد 300 هزار و 572 لیست کارگاهی به صورت غیرحضوری دریافت شد که بطور میانگین ماهیانه بیش از 25هزار لیست را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بعبارت دیگر بطور متوسط طی هر ماه 25 هزار بار مراجعه کمتری به شعب صورت گرفته است که یک زمینه ساز یک تحول در بخش خدمات رسانی به جامعه هدف محسوب می شود.

وی به صدور غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان خاص شامل حرف و مشاغل آزاد،اختیاری، کارگران ساختمانی، رانندگان و قالیبافان نیز اشاره کرد و گفت: طی یکسال اخیر تعداد  172هزار و 194نفر معادل  14هزار و350 نفر در ماه از این خدمت بهره مند شدند و به عبارت دیگر، از 14 هزار و 350 بار مراجعه به شعب در ماه جلوگیری شده است

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : طبق وعده داده شده در سالهای گذشته و با هدف افزایش سرعت در اطلاع رسانی و جلوگیری از افزوده شدن جرائم کارگاه ها طی یکسال اخیر نزدیک به 30 هزار صورتحساب بدهی کارگاههای استان بصورت الکترونیک به کارفرمایان ابلاغ شد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده، به طور میانگین طی هر ماه ابلاغ  2500 صورتحساب بصورت الکترونیکی  صورت گرفته است.

حیدری از پرداخت 340 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران و پرداخت بیش از 15 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: مجموعاً 355 میلیارد تومان در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بطور میانگین ماهیانه نزدیک به 30 میلیارد تومان و روزانه نزدیک به یک میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، همچنین 14.5 میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین اظهار داشت: در یک سال گذشته تعداد یکهزار و 568 درخواست ادعای سابقه، در کمیته استانی این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان و مستمری بگیران طی سال گذشته گفت: در اجرای این طرح تا کنون 62 هزار و800 شماره SSN در استان اختصاص داده شده است که تقریباً برابر با 7 درصد از جمعیت تحت پوشش استان است.

حیدری بلوکی از بررسی درخواست 325 متقاضی در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و افزود: از 4 هزار و708 شغل مطرح شده 3 هزار و751 مورد یعنی معادل 80 درصد مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از جمله برنامه های این اداره کل برای سال 1395 را برقراری تعاملات سازنده با شرکای اجتماعی سازمان، گسترش پوشش بیمه ای و کارگاهی جدید، بازرسی الکترونیک و هوشمند کارگاهها، اجرای کامل طرح ابلاغ الکترونیک و لیست الکترونیک، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در کلیه شعب استان و اجرای پروژه پرونده الکترونیک نام برد.

وی از اجرای بخشنامه های صادره در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از این برنامه یاد کرد و افزود: بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، خرید دین کارفرمایان مدیون  و ایجاد تسهیلات برای آنها از جمله طرح های در دستور کار برای رسیدن به این مقصود است.

حیدری بلوکی در پایان اظهاراتش ایجاد کارگزاری در شعب کیش، قشم و بندرلنگه و ایجاد شعبه اقماری کارگزاری برای شعبه سه بندرعباس را به عنوان دیگر برنامه های هدفگذاری شده برای سال جاری دانست.

در پایان نیز، از نمایندگان 10 تشکل کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی که طی یکسال اخیر بیشترین تعامل و همکاری را با مجموعه اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان داشتند، با اهدای لوح وتندیس ویژه هفته تامین اجتماعی تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز